  • Data: 2005-06-24 13:16:42
    Temat: Re: wygrane z konkursu programowania
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Stefaniak wrote:

    > ciekaw jestem jak takie coś należy rozliczać.
    wszystko jest w ustawie

    > Na przykład, wg jakiego kursu
    > walut USD/PLN się to robi?
    jeśli korzystasz z usług banku, to tyle ile dostałeś w banku.
    Jeśli nie to przeliczasz po kursie średnim NBP z dnia otrzymania.
    Czyli kiedy dostałeś czek do ręki.

    > Czy trzeba co miesiąc jakieś zaliczki czy nie daj
    > Boże, składki, odprowadzać, czy też wystarczy raz na rok zapłacić PIT-a?
    teoretycznie trzeba. jak dobrze pamiętam to pit-51 Do 20-tego następnego
    miesiąca. Ale przy małych kwotach i nieregularnych w praktyce nikt tego
    nie robi.
    Po prostu wpisujesz to przy rozliczeniu rocznym na pit-37 w dochodach
    innych.

    A czy
    > można mieć przy tym jakieś koszty uzyskania przychodu, jak to się zdaje robi
    > przy pisaniu programów na umowę o dzieło?

    hmm, wiem, że przy umowie o pracę tak, ale przy umowie zleceniu nie wiem.

    > last but not least - ile kosztowałoby mnie skorzytanie z doradztwa podatkowego
    > w tego typu sprawie?

    zwykle kolo 100 zł.
    Nie szukaj prawników tylko doradcy podatkowego.