  • 1. Data: 2005-02-22 15:42:29
    Temat: wydatki PRZED zarejestrowaniem DG
    Od: "Piotr W" <p...@w...pl>

    Mam pytanie, na ktore spodziewam sie negatywnej dla mnie odpowiedzi, ale
    osmielam sie zapytac:-)

    Otoz planuje DG, polegajaca na wspolpracy z zagraniczna firma (Dystrybucja).
    Sek w tym, ze zanim podpisze umowe itd., owa firma wymaga obowiazkowej
    wizyty (drogiej, bo az na Tajwanie) i odbycie tam przeszkolenia.

    Czy w przypadku zainwestowania srodkow wlasnych w powyzsze, i dojscia do
    skutku Umowy - po powrocie i uruchomieniu DG bedzie jakakolwiek mozliwosc
    zaliczenia tego w koszty?

    Piotr

  • 2. Data: 2005-02-22 15:50:18
    Temat: Re: wydatki PRZED zarejestrowaniem DG
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotr W napisał(a):

> [...]
    > skutku Umowy - po powrocie i uruchomieniu DG bedzie jakakolwiek mozliwosc

    Nie. Ale zawsze możesz najpierw zarejestrować DG, a potem wyjechać na
    szkolenie.

    M.

  • 3. Data: 2005-02-22 16:02:45
    Od: "Piotr W" <p...@w...pl>

    Tyle to i ja wiem, niemniej dzieki. Sek w tym, ze decyzja o sensie zalozenia
    tej DG zalezy od owego wyjazdu:-((

  • 4. Data: 2005-02-22 20:53:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Feb 2005, Piotr W wrote:

    >+ Tyle to i ja wiem, niemniej dzieki. Sek w tym, ze decyzja o sensie zalozenia
    >+ tej DG zalezy od owego wyjazdu:-((

    Popatrz tak: co stracisz ?
    - jedną składkę na ZUS. Nie jest "stracona" bo liczy ci się do
    emerytury :> (już widzę jak "się liczy"... no ale liczy się :))
    - papierkologię.

    Jak z wyjazdu nic nie wyjdzie - to IMO nie ma przeszkód żeby
    wykazać stratę z DG.
    Będą cztery lata na ew. inny "pomysł z DG" i wliczeniem tej straty
    w koszty - w piatym roku połowa przepadnie, po szóstym nie
    zostanie nic. Ale JAKBY za rok czy dwa wpadło ci do głowy JAKĄŚ
    DG założyć... no to strata jak znalazł :)
    A ZUS można odliczyć od innych przychodów - o ile będzie trzeba
    zapłacić społeczne oczywiście...

    >+ "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?