  • 1. Data: 2004-03-17 13:13:40
    Temat: wadliwosc ksiegi??
    Od: wrona <w...@w...pl>

    Witam, mam takie pytanie.

    Czy US moze uznac ksiege za wadliwa, czy tez nierzetelna w przypadku gdy
    np. niektore wydatki byly ksiegowane nie w tych kolumnach co trzeba. np.
    materialy byly ksiegowane jako pozostale wydatki a wynagrodzenia wraz ze
    skladkami placonymi przez pracodawce w kolumnie wynagrodzenia, bez
    rozbijania skaldek na pozostale wydatki.
    Co moze mi ew. grozic za cos takiego??
    pozdr
    andrew

  • 2. Data: 2004-03-18 11:30:55
    Temat: Re: wadliwosc ksiegi??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Mar 2004, wrona wrote:

    >+ Witam, mam takie pytanie.

    Witam i zastrzegam iż komentuję *wyłącznie* na podstawie tekstu
    rozporządzenia i tego co z czytania grupy i prasy jeszcze mi
    w głowie zostało (być może niekompletnie).
    Komentarze mile widziane :)

    >+ Czy US moze uznac ksiege za wadliwa,

    IMHO oczywiście. Wpisy nie będą zgodne z przepisami, patrz
    par. 11.2 rozporządzenia :)

    >+ czy tez nierzetelna

    IMHO nie bardzo. Wpisy dokonane są "po właściwej stronie"
    i "odzwierciedlają stan rzeczywisty" (par. 11.3).
    A chyba warto podkreślić co Maddy kiedyś uczyniła że różnica
    jest drastyczna: uznanie księgo za nierzetelną pozwala nie
    uznać księgi za dowód i wszcząć szacowanie dochodów.

    >+ w przypadku gdy
    >+ np. niektore wydatki byly ksiegowane nie w tych kolumnach co trzeba. np.
    >+ materialy byly ksiegowane jako pozostale wydatki

    ...a jak z remanentem ?

    >+ Co moze mi ew. grozic za cos takiego??

    Jakby ktoś wiedział co może grozić za "wadliwość" to dajcie znać, sam
    jestem ciekaw :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)