  • 1. Data: 2004-07-06 13:12:54
    Temat: vat-24 czy mają prawo rządać tej deklaracji ?
    Od: "Rafko" <N...@p...onet.pl>

    Niedawno wróciłem do polski po ponad 2 letnim pobycie w Niemczech i
    wymyśliłem sobie (o zgroza) przerejestrować swój samochód w Polsce. Bez
    problemu uzyskałem w Urzędzie Celnym zwolnienie z akcyzy i tu kończy się
    wszystko co proste i jasne. Kolejny etap to Urząd Miejski i US w tym
    pierwszym twierdzą że muszę posiadać papier VAT-24 (150zł dla U.M. :) ) w
    skarbówce panie do końca nie wiedzą ale na logikę twierdzą że nie potrzebuje
    bo nabycie jako takie w tej chwili nie nastąpiło. Zażyczono sobie umowy
    kupna sprzedaży o której dawno zapomniałem że ją miałem - w zasadzie nie
    pamiętam czy do czegoś poza ubezpieczenia była potrzebna a poza tym gdybym
    powiedzmy ten samochód posiadał od 60lat to skąd miał bym ją wziąść? -
    dowodem własności jest brief !.

    Czy ktoś mi jest w stanie odpowiedzieć kto tu ma racje ? lub przynajmniej
    odesłać mnie do organu tego państwa który coś wie ??

    Pozdrawiam Rafał