    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: uzyczenie osobie prywatnej spoza rodziny
    Date: Sun, 27 Aug 2006 11:46:19 +1200

    Szukalam w archiwum, bylo duzo o uzyczeniu, ale glownie w zwiazku z DG i
    na swoj przypadek nie znalazlam odpowiedzi.

    Przebywam za granica, w Polsce zostawilam mieszkanie, w tej chwili jest
    nieuzywane, pod opieka rodziny. Moj ojciec chcialby umiescic tam swoich
    "zaprzyjaznionych" studentow, ktorzy by tylko oplacali koszty mediow i
    inne zwiazane z eksploatacja. Mi to pasuje, nie chce zysku z najmu, bo
    1) przesylanie pieniedzy za granice ze zmiana w euro po drodze zzera
    tyle na przewalutowaniach i oplatach bankowych, ze nie jest to warte
    zachodu przy niewielkich kwotach 2) jesli za kilkanascie lat przyjdzie
    mi do glowy odwiedzic kraj, to nie chce, zeby US sobie wymyslil, ze
    mialam tam osrodek interesow zyciowych, a wiec nie chce miec zadnych
    dochodow z pozostawionej w Polsce nieruchomosci. Chce tylko nie ponosic
    kosztow oplat stalych.

    Znalazlam na Sieci, ze:
    "Podsumowując tylko zawarcie w umowie użyczenia wyraźnego zastrzeżenia,
    że właściciel nieruchomości będzie używał jej przez cały okres trwania
    umowy użyczenia na własne potrzeby lub potrzeby członków jego rodziny,
    powoduje, że nie powstaje obowiązek zapłaty podatku z tytułu dochodu z
    użyczenia."

    Czy moglby mi to ktos przetlumaczyc? Czy to oznacza, ze ktos z mojej
    rodziny musi tam z tymi ludzmi mieszkac, przylazic od czasu do czasu sie
    przenocowac lub w inni sposob tez korzystac z mieszkania, zeby US nic
    nie mial do tego bezplatnego uzyczenia?

    Ogolnie, jak to zalatwic, zeby bylo w porzadku pod wzgledem prawnym i
    zeby nie musiec placic podatku od zerowych przeciez przychodow?

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)