    From: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: utrata środka trwałego, ew. wypłata ubezpieczenia
    Date: Sat, 27 Jun 2009 13:02:21 +0200

    Witam

    W ramach DG, używam profesjonalnego sprzętu elektronicznego (video) duzej
    wartości; oczywiście wszystko w rejestrze Środków Trwałych. Posiadam również
    polisę PZU DORADCA, na wypadek uszkodzenia, kradzierzy, zniszczenia itd. (ze
    sprzętem tym pracuję najczęściej poza siedzibą firmy).

    Na skutek pożaru od pioruna, spłonęło doszczętnie pomieszczenie
    (zabezpieczone; w jego okolicy akurat pracowałem w ramach kilkudniowego
    projektu), w którym pozostawiłem jeden z elementów tego wyposażenia -
    strata totalna. Nie wiem jeszcze, jak zachowa się PZU - ale w razie uznania
    szkody i wypłaty odszkodowania, jakie ruchy powienienem wykonać w swoich
    księgach?

    1. Wycofanie utraconego urządzenia ze środków trwałych: jak? Na podstawie
    protokołu? Jakie są formalne wymagania dot. takowego?

    2. Sprzęt był sprowadzony w 2008, w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej (z
    UK), i (zgodnie z przysługującym prawem) zaliczony w koszty jednorazowo;
    jakiej ewentualnej korekty rozliczenia PIT i VAT za 2008 muszę dokonać w
    przypadku:

    a)- gdy ubezpieczyciel z jakichś względów nie wypłaci
    odszkodowania
    b)- gdy otrzymam odszkodowanie?

    Jestem pierwszy raz w takiej sytuacji, więc będę bardzo wdzięczny za
    wszelkie wskazówki. Zgóry dziękuję i pozdrawiam

    Piotr