  • 1. Data: 2004-01-30 09:22:44
    Temat: umowa zlecenia bez DG
    Od: bronek <b...@g...pl>

    Witam,
    Średnio raz w miesiącu zdarzy mi się fucha za
    ok 50 zł na umowę zlecenie.

    Nie prowadzę działalności gospodarczej gdyż moja działalność
    nie jest "zorganizowana i ciągła".

    Nie płacę watu gdyż uważam, iż zlecenia wykonuję sporadycznie
    i incydentalnie dlatego nie ma tutaj zamiaru "częstotliwego" wykonywania
    czynności.

    Jednak co z podatkiem dochodowym oraz ew. zusem.
    Jeżeli zleceniosawca prowadzi działalność sprawa jest prosta - on to
    rozlicza.
    A co jeżeli zleceniodawca nie prowadzi działalności? Jak zapłacić w
    takim wypadku podatek?
    Czy może ktoś mnie naprowadzić na rozwiązanie tej zagadki
    poprzez podanie np. odpowiedniego przepisu?
    Bronek

  • 2. Data: 2004-01-30 11:22:16
    Temat: Re: umowa zlecenia bez DG
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > takim wypadku podatek?
    > Czy może ktoś mnie naprowadzić na rozwiązanie tej zagadki
    > poprzez podanie np. odpowiedniego przepisu?

    Przepis jest prosty: "Jeśli nikt Cie nie podkabluje, gdzie trzeba, to mozesz
    sobie lapac te fuchy."

    Czego Ci zycze i pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2004-01-30 11:47:39
    Od: bronek <b...@g...pl>

    SDD wrote:
> [...]

    Ten przepis znam.
    Załóżmy jednak, że taki ze mnie dziwak,
    że chciałbym zapłacic podatek.
    Jak to zrobić prawidłowo?
    Bronek

  • 4. Data: 2004-01-30 11:55:48
    Od: "Czarek :: Klikaj.NET" <c...@k...USUN-TO.net>

    W wiadomości: bvdg7u$inq$...@i...gazeta.pl,
    użytkownik przedstawiający się jako "bronek" naskrobał:
    > Załóżmy jednak, że taki ze mnie dziwak,
    > że chciałbym zapłacic podatek.
    > Jak to zrobić prawidłowo?

    Swego czasu czytałem dyskusję "umowa o dzielo a brak DG".
    Sytuacja podobna.
    Wniosek: nie da się.
    Ale ja się nie znam :-)

    --
    POzdrawiam,
    Cezary Śpiewak-Dowbór

    ]== http://www.klikaj.net
    ]== c...@k...SKASUJ-TO.net
    ]== Gadu-Gadu: 2644148
    ]== Tlen: klikajnet

  • 5. Data: 2004-01-30 11:56:11
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bvdg7u$inq$1@inews.gazeta.pl>, bronek wrote:

    > Ten przepis znam.
    > Załóżmy jednak, że taki ze mnie dziwak,
    > że chciałbym zapłacic podatek.
    > Jak to zrobić prawidłowo?

    Pracując dla osób prywatnych? Założyć DG. Dla firm możesz robić na umowę
    zlecenie lub o dzieło.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 6. Data: 2004-01-30 14:19:07
    Od: bronek <b...@g...pl>

    Czarek :: Klikaj.NET wrote:
> [...]
    > użytkownik przedstawiający się jako "bronek" naskrobał:

    > Swego czasu czytałem dyskusję "umowa o dzielo a brak DG".

    Kurde blade - to nie mogę legalnie naprawić kranu sąsiadce za flaszkę?

    Bronek

  • 7. Data: 2004-01-30 18:34:43
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    Mozesz, ale jesli zdarzy sie to kilka razy, to juz podpada pod DG :)

    SDD