  • Data: 2007-08-23 10:51:17
    Temat: umowa przejecia dlugu
    Od: pomidorek <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    w lutym kupilismy na kredyt z dziewczyna mieszkanie po polowie
    w czerwcu sie rozstalismy, w lipcu podpisalismy aneks z bankiem, w
    ktorym ja zostalem jedynym kredytobiorca. Teraz zostal notariusz zeby
    przerzucic polowke mieszkania na mnie i pojawil sie problem podatkow.
    W opinii US to jest darowizna (pomimo ze przejolem polowe zadluzenia) a
    wiec podatek od darowizny

    Podobno jedynym rozwiazaniem zeby nie placic podatku od darowizny, jest
    zawarcie umowy o przejęciu długu w zamian za oddanie polowy mieszkania,
    czy ktos sie juz spotkal z taka umowa? Czy ta umowa powinna byc zawarta
    pomiedzy mna i dziewczyna czy bank tez tu jest strona ? Czy w takiej
    sytuacji placi sie jeszcze jakis podatek ?

    dziekuje za pomoc

    Piotr