  • 1. Data: 2003-05-19 20:20:38
    Temat: umowa o dzielo a prawo autorskie
    Od: "WS" <w...@w...pl>

    Podpisalem umowe o dzielo z przeniesieniem pelni praw autorskich na
    zamawiajacego. Dzielem jest opracowanie mechanizmu rozliczen wzajemnych
    pomiedzy jednostkami biznesowymi jednej firmy.
    Jednakze pani z kadr twierdzi, ze nie moze potracic mi 10% podatku gdyz
    musze miec jakas zgode Min. Kultury, ze to co robie to jest dzielo z prawem
    autorskim.
    Czy to prawda? Aha i twierdzi, ze moge w rozliczeniu rocznym sam skorygowac
    wysokosc KUP. Co musze zrobic zeby tak to skorygowac i co trzymac dla celow
    dowodowych dla US?

  • 2. Data: 2003-05-20 20:39:44
    Temat: Re: umowa o dzielo a prawo autorskie
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "WS" <w...@w...pl> wrote in message
> [...]
    skorygowac
    > wysokosc KUP. Co musze zrobic zeby tak to skorygowac i co trzymac dla

    Jakiej Kultury?

    Dopilnuj, aby w umowie było wyraźnie napisane, że chodzi o dzieło z prawami
    autorskimi i wyślij ksiągową na drzewo.
    Nic więcej nie musi być napisane.

  • 3. Data: 2003-05-21 05:14:48
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "p...@g...pl" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "WS" <w...@w...pl> wrote in message
    [...]
    > prawem
    [...]
    > Jakiej Kultury?
    [...]
    Dawno, dawno temu Min. Kult. i Szt. wydawało "zaświadczenia" o wykonywaniu
    działalności twórczej, uprawniające do zniżek podatkowych i innych podobnych
    "profitów", podobnych, jakie posiadali członkowie stowarzyszeń twórczych, a
    które dziś posiada każdy obywatel. Obecnie podatek dochodowy dotyczy nie
    osoby (z nazwiskiem), ale przedmiotu działalności.
    Jakieś stare sentymenty?
    WSm

  • 4. Data: 2003-05-22 20:12:13
    Od: "WS" <w...@w...pl>

    Czy w takim razie mogę skorygować sam koszty uzyskania przychodów w
    deklaracji rocznej?

  • 5. Data: 2003-05-25 08:38:16
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "WS" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy w takim razie mogę skorygować sam koszty uzyskania przychodów w
    > deklaracji rocznej?
    [...]
    Moim zdaniem - nie.
    Deklaracja roczna jest oparta o dokumenty. Skoro są błędy w dokumentach -
    muszą być skorygowane "u źródła". Spotkałem się z przypadkami takich
    korekt - wówczas osoba (biuro), która popełniła błąd i go koryguje pisała
    pismo wyjaśniające do US, które osoba zainteresowana dołączała do korekty
    deklaracji rocznej.
    WSm