  • 1. Data: 2003-05-19 19:29:36
    Temat: Podatek dochodowy
    Od: "Jarosław Socha" <a...@w...pl>

    Mam wspólniczkę w sc. Dzisiaj od księgowej odebrałem przedlewy na podatek
    dochodowy i okazało się ża ja płacę ok 100 zł więcej. Na pytanie dlaczego,
    księgowa powiedziała że wspólniczka płaci pełne ubezpieczenie, a ja tylko
    minimalne.
    Ja jestem zatrudniony w innej firmie płacacej za mnie wszystkie stawki i
    jestem studentem, a wspólniczka sama je płaci i już nie studiuje.

    Czy księgowa nie zrobiła jakiejś pomyłki?

    --
    Serdecznie
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-20 09:29:07
    Temat: Re: Podatek dochodowy
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Jarosław Socha" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jestem studentem, a wspólniczka sama je płaci i już nie studiuje.
    >
    > Czy księgowa nie zrobiła jakiejś pomyłki?

    Ty pewnie placisz tylko ubezpieczenie zdrowotne, a wspolniczka jeszcze
    społeczne...
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 3. Data: 2003-05-21 12:07:05
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > jestem studentem, a wspólniczka sama je płaci i już nie studiuje.
    >
    > Czy księgowa nie zrobiła jakiejś pomyłki?

    Nie zrobila.

    ZUS - ubezpienienie spoleczne wspolniczki pomniejesza JEJ podstawe
    opodatkowania.
    U Pana tez pomniejsza, ale w miejscu zatrudnienia. W DG Pan spolecznych nie
    placi.

    Zdroowotne u oboja z was zmniejsza nalezna zaliczke.

    Boguslaw