  • 1. Data: 2005-10-24 19:33:15
    Temat: ulga spadkowa
    Od: "Artur" <a...@w...pl>

    Witam,

    sprawa wyglada nastepujaco:

    odziedziczylem razem z bratem mieszkanie po 1/2. Normalne ze kazdy chce miec
    swoje wlasne... Zdecydowalem sie na rynek pierwotny, podpisalem umowe
    przedwstepna z developerem. Po kilku miesiacach udalo nam sie sprzedac
    mieszkanie spadkowe. Od tego momentu zgodnie z ustawa mam 6 miesiecy na
    nabycie mieszkania od developera, co w praktyce jest niewykonalne. Jak
    zalatwic sprawe z urzedem skarbowym..... mam umowe przedwstepna i wkrotce
    dowod ze w ciagu 6 miesiecy kwote uzyskana ze sprzedazy mieszkania
    calkowicie wydatkowalem na nabycie nowego. Slyszalem ze istnieje taka
    mozliwosc jezeli umowa przedwstepna jest podpisana w fomie aktu
    notarialnego? Jesli tak to czy istnieje mozliwosc wzmocnienia zwyklej umowy
    przedwstepnej aktem notarialnym?

    Gdzie w wawie znajde w miare taniego doradce podatkowego?

    prosze o pomoc,

    pozdrawiam

    Artur

  • 2. Data: 2005-10-24 19:49:41
    Temat: Re: ulga spadkowa
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Artur" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    umowy
    > przedwstepnej aktem notarialnym?
    >
    > Gdzie w wawie znajde w miare taniego doradce podatkowego?

    Zdaje mi się, że są 2 lata na kupno , a nie 6 miesięcy ale nie jestem na
    100% pewna.

  • 3. Data: 2005-10-24 19:56:11
    Od: "Artur" <a...@w...pl>

    > Zdaje mi się, że są 2 lata na kupno , a nie 6 miesięcy ale nie jestem na
    > 100% pewna.

    w przypadku spadku, 6 miesiecy na 100%..... niestety :-(

  • 4. Data: 2005-10-25 12:59:04
    Od: "urzednik skarbowy" <u...@g...pl>

    Artur <a...@w...pl> napisał(a):

    > w przypadku spadku, 6 miesiecy na 100%..... niestety :-(

    zgadza sie, jezeli nie spelnisz przesłanek zawartych w art. 16 ustawy o
    podatku od spadków i darowizn to niestety zwolnienie zastosowane przy spadku
    zostanie utracone i zaległy podatek zostanie naliczony, na szczęście bez
    odsetek za zwłokę...

  • 5. Data: 2005-10-25 14:18:53
    Od: "Artur" <a...@w...pl>

> [...]
    spadku
    > zostanie utracone i zaległy podatek zostanie naliczony, na szczęście bez

    rozumiem ze utrata nastepuje po uplywie 6 m-cy? o ile nie zostal podpisany
    a.n. nabycia.

    a czy podatek jest naliczany od kwoty za ktora mieszkanie spadkowe zostalo
    sprzedane, czy od wartosci mieszkania w momencie nabycia spadku i ujawnienia
    tego faktu w U.S.?

    pozdrawiam

    Artur

  • 6. Data: 2005-10-26 13:48:14
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > przedwstepnej aktem notarialnym?
    >
    > Gdzie w wawie znajde w miare taniego doradce podatkowego?

    1. Jeśli nie nastąpi ostateczne przeniesienie własności możesz mieć problem i
    umowa przedwstepna w formie aktu notarialnego nic tu nie zmieni.
    2.W kazdą srodę między 17,30 a 19,00 w salonie Muratora w Blue City możesz
    uzyskać bezpłatną konsultację doradcy podatkowego.

    Pzdr-Kriss