  • 1. Data: 2006-01-13 17:18:50
    Temat: ulga remontowa a spis faktur dla US
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    Już nie pamiętam jak się powinno zrobić zestawienie dla US ze spisem fakturi
    związanych z ulgą remontową.
    Bo przynosić oryginałów, ani ksera faktur nietrzeba ? Pamietam że wystarczy
    zrobic spis , czy wystarczy coś takiego jak np : l.p., nr faktury, data
    zakupu, nazwa sprzedawcy i kwota sprzedaży, będzie ok ?
    Kuba

  • 2. Data: 2006-01-13 17:50:27
    Temat: Re: ulga remontowa a spis faktur dla US
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Kuba" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobic spis , czy wystarczy coś takiego jak np : l.p., nr faktury, data
    > zakupu, nazwa sprzedawcy i kwota sprzedaży, będzie ok ?

    Nie dla US ale dla siebie przede wszystkim należy ponumerować faktury / np.
    (1 ) /
    A następnie zrobić listę w/ swojej numeracji. Łatwiej podliczyć i łatwiej w
    razie kontroli udokumentować.
    Nr. kolejny kwota
    1. 33,33
    2. 66,66

  • 3. Data: 2006-01-16 06:35:08
    Od: "lucky" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zrobic spis , czy wystarczy coś takiego jak np : l.p., nr faktury, data
    > zakupu, nazwa sprzedawcy i kwota sprzedaży, będzie ok ?

    żadnego zestawienia nie trzeba. W załączniku PIT-D wpisujesz tylko kwotę
    wyliczoną z faktur.
    A jak Ciebie wezwą do weryfikacji to na wezwaniu bedziesz miał napisane co
    masz przygotować (przechodziłem to w zeszłym roku)
    I wtedy przyda się Tobie zestawienie typu:
    - lp
    - nr f-ry
    - NIP sprzedawcy (!!)
    - nr pozycji odliczanych (jeżeli nie odliczałeś wszystkich pozycji z f-ry)
    - kwota brutto do odliczenia danej f-ry
    - ewentualnie wyliczona kwota odliczenia (19% z kwoty brutto)
    - to wszystko zsumowane i wyliczona końcowa kwota zwrotu, która musi zgadzać
    się z tą co wpisałeś w załączniku PIT-D
    No i oczywiście musisz być dobrze przygotowany do wyjaśnień, ze te materiały
    uzyłeś w ramach ulgi do prac zgodnie z wykazem (załącznik do ustawy)

    Natomiast obowiązkowo taki wykaz + ksero f-r robisz dla US gdy chcesz
    odzyskać róznicę w VAT na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 2005 r.o
    zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem
    mieszkaniowym
    Ale wtedy wypełniasz wnioski VZM-1, VZM-1/A, VZM-1/B

    Andrzej