  • 1. Data: 2002-05-15 13:48:28
    Temat: szkoła wyzsza w DG
    Od: "marcin" <b...@s...org>

    Czy czesne za szkołe wyższą można wrzucic w koszty DG? Jezeli tak to pod
    jaka pozycja wydatkow?

    z gory dzieki

  • 2. Data: 2002-05-15 19:09:41
    Temat: Re: szkoła wyzsza w DG
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    Nie mozna , za kształcenie placi sie samemu - ale sa ulgi podatkowe

    jacek

  • 3. Data: 2002-05-16 07:50:05
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik jacek napisał:
    > Nie mozna , za kształcenie placi sie samemu - ale sa ulgi podatkowe

    Dlaczego nie??? Jedynym warunkiem jest, aby studia w jaskimś stopniu
    *mogły* ( w efekcie nie muszą) wpłynąc na osiągnięcie przychodu z
    działalności. Kwestia argumentacji.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-05-16 09:37:08
    Od: "marcin" <b...@s...org>

    myslisz - moje studia w rzeczywistosci pokrywaja sie z praca i maja wplyw na
    obrot - co w takim przypadku?

  • 5. Data: 2002-05-16 19:33:26
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    > Dlaczego nie??? Jedynym warunkiem jest, aby studia w jaskimś stopniu
    > *mogły* ( w efekcie nie muszą) wpłynąc na osiągnięcie przychodu z
    > działalności. Kwestia argumentacji.

    Maddy moim zdaniem jest różnica miedzy kształceniem podatnika - tu ma ulgi
    ,ale za to płąci sie samemu, a dokształcaniem kt. np. w ramach kursów
    osoba prowadząca DG może zaliczyc w koszty

    jacek

  • 6. Data: 2002-05-16 20:13:49
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

    > Maddy moim zdaniem jest różnica miedzy kształceniem podatnika - tu ma
    ulgi
    > ,ale za to płąci sie samemu, a dokształcaniem kt. np. w ramach kursów
    > osoba prowadząca DG może zaliczyc w koszty

    IMHO mniej więcej taka, jak między zaliczaniem ZUSu właściciela w koszty a
    odpisywaniem go od dochodu. Tylko w wypadku czesnego korzyść większa, bo
    omijamy limity.
    W końcu kosztem jest _każdy_ wydatek, jeśli możemy wykazać jego związek z
    przychodami, chyba, że został wprost wymieniony w ustawie jako nkup (a
    opłaty ponoszone w związku z płatnymi studiami, o ile mnie pamięć nie myli,
    nie zostały wymienione w art.23 updof).

    Pozdrawim
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-05-17 17:14:03
    Temat: Re[2]: szkoła wyzsza w DG
    Od: s...@p...fm (SIAR'ka)

    Hello Maddy,

    Thursday, May 16, 2002, 9:50:05 AM, you wrote:

    M> Dlaczego nie??? Jedynym warunkiem jest, aby studia w jaskimś stopniu
    M> *mogły* ( w efekcie nie muszą) wpłynąc na osiągnięcie przychodu z
    M> działalności. Kwestia argumentacji.

    M> Maddy

    Kwestia argumentacji ? Wg mnie nie ma szans na to, ze Twoja
    argumentacja przejdzie podczas konsroli US.

    Tego rodzaju odliczenia robi sie podczas rozliczania sie z podatku od
    dochodu uzyskanego w ubieglym roku. Jak zapewne wiesz, tylko 19%
    wydatkowanej kwoty i nie wiecej niz 700 PLN. (pod warunkiem, ze
    spelniasz granice wiekowe itp.) Innego wyjscia w tej sytuacji nie
    widze.

    Jezeli bedziesz mial w przyszlosci problemy z interpretacja przepisow,
    mozez wniesc podanie do US i uzyskasz stosowna odpowiedz... to bedzie
    najlepsze wyjscie i zaoszczedzi sie czas i pieniadze.

    Pozdrawiam
    SIAR'ka

    Nagrody do wziecia. Bez losowania! >>> http://link.interia.pl/f15ce

  • 8. Data: 2002-05-17 20:29:05
    Temat: Re: Re[2]: szkoła wyzsza w DG
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > wydatkowanej kwoty i nie wiecej niz 700 PLN. (pod warunkiem, ze
    > spelniasz granice wiekowe itp.) Innego wyjscia w tej sytuacji nie

    A od kiedy to koszty uzyskania przychodu są limitowane?
    Maddy ma rację. To kwestia argumentacji. To trudne
    (i z gruntu "podejrzane" :-)), ale
    mozliwe i wykonalne.
    Nie widzę przeszkód, żeby zajmując się czymś zawodowo,
    dokształcać/kształcić się w tym zakresie i zeby koszt tego kształcenia
    był KUP.

    CEZ