    From: "gucio" <...@...ee>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: sprzedaz na allegro - 2 konkretnie pytania
    Date: Mon, 30 Jan 2006 14:38:37 +0100

    witam
    mam zamiar zacząć sprzedawać na allegro
    DG na KPiR + kasa fiskalna (być może bez kasy fiskalnej póki co),
    nievatowiec (a może vatowiec?)

    1) pytanie dotyczące kosztów przesyłki, w jaki sposób to rozliczać?
    a) nie rejestrować, wystawiać faktury tylko na wartość towaru bez kosztów
    przesyłki, jako przychód traktować tylko część wpłaty będącą wartością
    towaru
    b) rejestrować, pisać dwie pozycje na fakturze/paragonie - za towar i
    przesyłkę, płacić 22% vat również od przesyłki, zaliczać opłaty pocztowe
    jako koszt
    c) traktować całość jako jedno i na fakturze/paragonie sumować cenę towaru i
    przesyłki

    może jakaś inna opcja?

    2) pytanie drugie: czy mogę przez jakis niedługi czas i na niedużą skalę
    sprzedawać bez DG, tak na próbę, żeby przekonać się czy to będzie opłacalne?