eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkisprzedaż dziedziczonego/darowanego mieszkania a podatek dochodowy › sprzedaż dziedziczonego/darowanego mieszkania a podatek dochodowy
  • Data: 2008-11-15 15:39:13
    Temat: sprzedaż dziedziczonego/darowanego mieszkania a podatek dochodowy
    Od: karask <*@*.*> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Niedawno mojej matce przypadło w ramach spadku mieszkanie. Ponieważ ona
    jedno już ma, nie zamierza z tego odziedziczonego korzystać i wolałaby
    podarować je mnie.
    Samo mieszkanie jednak, niekoniecznie jest dla mnie najodpowiedniejszym
    prezentem, ponieważ mieszkam w innym mieście i wolałbym je sprzedać.

    Pytanie brzmi jak to zrobić, aby jak najmniej zyskał na tym budżet Państwa.

    Z tego co googlałem, wynika że jeśli to mieszkanie sprzeda moja matka, to
    będzie musiała zapłacić 19% podatek od przychodu.
    Co w sytuacji jeśli najpierw daruje je mnie(brak opodatkowania, bo w
    ramach najbliższej rodziny), a następnie ja będę chciał je sprzedać? W
    takim przypadku też obowiązuje 19% haracz?

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
    Karask