eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkisposób licznenia limitu odestek ulgi odsetkowej - czy US ma rację? › sposób licznenia limitu odestek ulgi odsetkowej - czy US ma rację?
  • Data: 2007-07-30 13:07:02
    Temat: sposób licznenia limitu odestek ulgi odsetkowej - czy US ma rację?
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam

    w 2004 roku wziąłem kredyt mieszkaniowy w banku na budowę domu, którego
    wartość wyniosła ok 325 000
    za 2006 rok odliczam ulgę odsetkową z lat 2004-2006 ale trzeba uwzględnić
    limit 189.000
    i US liczy to tak:

    189/325 = 0.5815

    na zaświadczeniu z banku mam około 15000 odsetek więc:

    15000 x 0.5815 = 8722.5 i tyle mogę odliczyć

    ale ja obliczyłem to inaczej:

    189.000 x oprocentowanie mojego kredytu / 12 x ilość miesięcy - i wyszła
    kwota o około 3000 pln wyższa

    po intensywniej naradzie w US doszliśmy do wniosku, że błąd bierze się z
    tego, że mój kredyt jest spłacany w ratach równych a moje obliczenie jest
    jak dla rat malejących (ale jakby bez spłacania kapitału bo moje zadłużenie
    przez te 2 lata nie spadło poniżej 189.000)

    czy jednak aby nie dało by się wykazać na gruncie ustawy (cytat: odliczenie
    obejmuje wyłącznie odsetki (..) od tej części kredytu, która nie przekracza
    kwoty itd.) że moje wyliczenie mogłoby być słuszne?

    pozdrawiam
    mwi