  • Data: 2010-05-25 07:56:42
    Temat: [solved] 2010r zmiana adresu
    Od: kenubi <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Napisze tak dla informacji bo na necie jest sporo nieaktualnych informacji.
    (sorki ale cos mi sie stalo z PL znaczkami i oba alty wywoluja mi menu)

    Zmieniam adres z bloku w miescie na dom + zmiana powiatu (czasem to dziala
    jak zmiana wojewodztwa)

    [maj 2010]

    1. Wymeldowanie w dotychczasowym UM
    2. Z papierkiem i wlascicielem (jakis akt notarialny) rejestrujemy sie w
    nowej gminie (spisali nawet KW/numer dzialki z budynkami!).
    3. Skladamy od razu wniosek o nowy dowod osobiosty (~miesiac czekania) -
    dostajemy zaswiadczenie o zameldowaniu.
    3. Grzejemy do dotychczasowej Ewidencji Dzialalnosci Gospodarczej (UM).
    - Wypelniamy druk EDG-1 (musialem posiedziec i odnalezc nowe kody PKD 2007
    rodzajow dzialalnosci (daja ksiazke i stol :) bo dawno sie rejestrowalem i
    nieaktualne).
    - warto wypelnic adres do korespondencji (jesli inny) bo bedzie to rozsylane
    - potrzebne bylo zaswiadczenie o zameldowaniu i dowod os.
    4. Jedziemy do Wydzialu Komunikacji wlasciwego dla nowego miejsca i:
    - zmieniamy dowod rejestracyjny + blachy (180 zl), dowod dostajemy
    tymczasowy i za >=3 tygodnie ma byc wlasciwy do odbioru.
    - zmieniamy prawo jazdy (84 zl) + >=3 tygodnie czekania.
    5. Warto od razu zajrzec do nowego US i zlozyc VAT-R (dla vatowcow) - jest
    na to 7 dni, Pani nie chciala nawet zaswiadczenia o zameldowaniu , aktualnej
    pieczatki nadal nie mam i nie wymagali - ot przyjela podpisany druk i tyle.
    - NIP-1 nie chcieli (?!) - powiedziala ze to z EDG-1 przyjdzie.
    - w starym US niby nie trzeba nic zglaszac (ale jeszcze tam zajrze i zapytam
    czy cos do mnie nie maja).
    7. ZUS - sie tylko nawypelnialem, bo w okienku dowiedzialem sie ze
    niepotrzebnie bo przyjdzie z EDG-1 (do ZUS nie trzeba jezdzic).
    Tak dodatkowo napisze, ze chcialem sobie wreszcie wyrobic ksiazeczke
    rodzinna (rodzina na moim ubezpieczeniu z DG) i .. od tego roku juz NIE MA
    KSIAZECZEK, mam chodzic z kopia zgloszenia czlonkow rodziny ZFUA czy jakos
    tam - wrr..akurat mi to gdzies wsialo i .. problem (chyba trzeba bzdurnie
    wyrejestrowac i zarejestrowac czlonkow aby dostac papierek)
    8. bank ...
    9. ?

    Oczywiscie warto miec spisane na kartce podstawowe dane o DG np. z bazy
    regon na necie