  • 1. Data: 2002-06-03 14:54:03
    Temat: skup starego, przerobic na nowe, zakup bez Vatu sprzedaz z Vatem jak to zrobic
    Od: "krzysztof" <k...@p...fm>

    Opis problemu:
    mam zakupić od klienta uzadzenie, problem jest taki iz nie jest on Vat-owcem
    rozumie ze jak kupie to wliczam go brutto i Vat przepada
    Teraz naprawiam to uzadzenie to juz z kosztami Vatowskimi
    i musze to sprzedac z Vatem temu samemu klientowi

    Teraz jak to rozgrysc by na tym nie tylko nie zarobic ale i nie stracic ;)
    kurcze gdyby byl watowcem to prosta sprawa a tak :( za duzo zamieszania.
    bardzo prosze o pilna odpowiedz czas nagli "zakup" musi byc wykonany w
    zeszlym miesiacu
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-06-03 23:03:52
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Użytkownik "krzysztof" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > kurcze gdyby byl watowcem to prosta sprawa a tak :( za duzo zamieszania.
    > bardzo prosze o pilna odpowiedz czas nagli "zakup" musi byc wykonany w

    Na to, aby nie przepłacać VAT-u, jest chyba tylko jedna rada: nie kupuj
    urządzenia, lecz zawrzyj umowę na jego naprawę - wówczas płacisz VAT tylko
    od wartości usługi i części (ten ostatni odliczysz).
    Pzdr
    też Krzysztof

  • 3. Data: 2002-06-04 07:17:29
    Od: "krzysztof" <k...@p...fm>

> [...]
    > urządzenia, lecz zawrzyj umowę na jego naprawę - wówczas płacisz VAT tylko
    > od wartości usługi i części (ten ostatni odliczysz).

    nie wchodzi w rachube, musi być kupiony, a potem sprzedany...

  • 4. Data: 2002-06-04 08:29:13
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

    Jak nie jest VATowcem, to Ci nic nie przepada (kupujesz za 100, płacisz 100,
    w koszty 100)

    Dokładasz czesci za 20 netto, Toja robocizna to kolejne 20 i 20 zysku -
    razem 60.

    > ;)

    OK, jak nie zarobić, to tylko 40 ;-)
    W ten sposób aby nie stracić, musisz sprzedać za 140 netto + VAT.

    Gdyby byl VATowcem, to sprzedałby "stare" za 100 a "nowe" kupił za 140, a
    tak "nowe" bedzie Go kosztowało 170,8. Niestety nie widze innego
    rozwiązania. Chyba, ze "stare" warte jest 80 a nie 100 ?

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-06-04 10:07:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jun 2002, krzysztof wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ > > bardzo prosze o pilna odpowiedz czas nagli "zakup" musi byc wykonany w
    [...]
    >+ nie wchodzi w rachube, musi być kupiony, a potem sprzedany...

    Coś ktoś postawił na głowie ;) a przynajmnie przekracza
    moją zdolność wymyślania :)
    Niemniej... jeśli urządzenie jest używane, a ty będziez *też* go
    używał (tj. kupisz nie jako towar handlowy, ale własny ŚT !)
    to po pół roku możesz sprzedać bez VAT.
    IMO jedyne rozwiązanie :( (o tym, czy musisz "zaraz" sprzedać
    nie wspominałeś :)).
    Co się naliczysz z rozliczaniem amortyzacji (wte i wewte) to
    twoje, ale VATu byłoby szkoda (chyba).
    Oczywiście zakup wtedy nie idzie w KUP, tylko amortyzacja
    jak wyżej (i "do policzenia" pozostałą część).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-06-04 19:16:30
    Od: "krzysztof" <k...@p...fm>

> [...]
    > twoje, ale VATu byłoby szkoda (chyba).
    > Oczywiście zakup wtedy nie idzie w KUP, tylko amortyzacja
    > jak wyżej (i "do policzenia" pozostałą część).

    "kupiony" byl w zeszlym miesiacu w tym sprzedany i jest to towar handlowy
    Dokaldnie Operacja musi nastapic odkupienie i musi nastapic sprzedanie
    tylko wlasnie jajo polega na tym ze kupuje grata /to sprzet elektroniczny/
    od nie Vatowca, ja go naprawiam i sprzedaje /bo musze/ z vatem temu samemu
    czlowiekowi ale innej firmie, jako nowa maszynke.
    chyba ten wczesniejszy sposob skorzystam
    chyba ze ktos jeszcze cos wymysli do jutra popoludnia
    dziekuje za pomoc
    krzysztof