  • 1. Data: 2005-09-14 20:34:00
    Temat: samochod akcyza
    Od: "Paweł K" <p...@w...pl>

    witam,
    prosze o rade osob, ktore orientuja sie w danym temaci
    Mam okazje kupic samochod ktory zostal sprowadzony z Holandii.
    Chciałbym sie dowiedziec czy warto to zrobic, ponieważ jego aktualny
    wlasciciel chce go sprzedac z powodu duzej liczby formalnosci zwiazanych z
    przerejestrowaniem.
    Samochod ten "przekroczyl" Polska granice 21-06-2005. NIe wiadomo czy
    poprzedni wlascicel tzn osoba ktora go sprowadzila z Holandi w celu
    sprzedazy w Polsce zaplacila clo (nie ma zadnego kontaktu z ta osobą).
    Obecny wlasciciel kupił ten samochod od tego ktory go sprowadzil 23-07-2005.
    Do tej pory nic nie załtwil w żadnym urzedzie (skarbowka clo itp) poniewaz
    znalaz sie w szpitalu i samochod stal prawie dwa miesiace na parkingu. Gdy
    sie dowiedzaial jakie są problemy z clem i koszt przerejestrowania
    postanoiwl sprzedac ten samochod.
    Moje pytanie jest w zwiazku z tym takie:
    Jakie sa teraz, w takim przypadku, orientacyjnie koszy zwiazane z procedura
    rejetracji (pierwszej ) w Polsce jesli ten samochod został sprowadzony
    prawie 2,5 miesiaca temu do POlski (jaka moze byc kara za nie zaplacenia cla
    i kto ja ma uiscic, ten kto sprowadzil, ten kto kupił, czy ewentualnie ja
    gdybym go teraz odkupił).
    Chce sie zorientowac czy to sie oplacva, bo cena samochodu jest bardzo
    atrakcyjna, no ale licze sie tez z oplatami i prawdopodobnie z karami za clo
    i podatek od wzbogacenia.
    Dodatkowo jeszcze sie zorientowalem ze ubezpieczenie zielona karta dla tego
    samochodu skonczylo sie 05-07-2005. Samochod tez nie maial zrobionego
    przegladu w Polsce oraz nie ma przetłumaczonych dokumentow z holenderskiego
    na polski.
    Pawel