  • 11. Data: 2004-01-20 12:28:52
    Temat: Re: ryczalt stawka umowa o prace
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2004, ania wrote:

    >+ > >+ w takim razie moze wydawnictwo powinien prowadzic moj zaufany przyjaciel?
    >+ >
    >+ > No to jak później się wytłumaczysz z faktu że to *brat* ma pieniądze ?
    >+ > Bo jeśli będzie "miał związki gospodarcze" w owym przyjacielem
    >+ > to nie widzę do czego ma prowadzić ów koncept !
    >+
    >+ przyznam, ze odnosze wrazenie, ze nie przeczytales uwaznie calego watku.

    Przeczytałem, przeczytałem :)
    Chodzi o to, że:

    >+ a brat i tak ma pieniadze:)

    ...jak zarobi to będzie miał więcej :)
    A jak chałupę kupi to US może go wezwać z pytaniem "a z jakich dochodów
    Pan to nabył" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-01-20 16:08:59
    Od: "ania" <a...@p...onet.pl>

    > Ty puszczasz w świat z odpowiednim
    > narzutem, hm, to może być wyjście, ale ten przyjaciel..., skąd wziąć
    > takiego przyjaciela, i z czego on będzie żył?

    dzis postudiowalam sobie ustawe o ryczalcie i troszke sie dowiedzialam
    ale nadal nie wiem czy pisanie ksiazek to wolny zawod.

    przyjaciela to ja takiego mam. juz wiele razy cos robilismy i nikt
    jeszcze nikogo nie oszukal a i kazdy byl zadowolony ze "wspolpracy":)

    zastanawiam sie tylko, czy jesli on kupi wlasnie ode mnie licencje na
    wydanie ksiazki, a ja potem kupie te ksiazki, to czy to nie bedzie
    naduzycie w swietle ustawy o ryczalcie bo jest tam mowa o podobnej
    wspolpracy podmiotow dla wykorzystania tego, ze jeden placi podatki
    w formie ryczaltu. kiedy jest mowa o powiazaniu gospodarczym?:)

    pozdrawiam
    ania

  • 13. Data: 2004-01-20 16:11:42
    Od: "ania" <a...@p...onet.pl>

    > ...jak zarobi to będzie miał więcej :)
    > A jak chałupę kupi to US może go wezwać z pytaniem "a z jakich dochodów
    > Pan to nabył" :)

    :))) no ale przeciez nikt nie robi niczego za darmo a wiekszosc swoich
    dochodow ma udokumentowane.

    pozdra
    ania

  • 14. Data: 2004-01-20 19:23:40
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    > dzis postudiowalam sobie ustawe o ryczalcie i troszke sie dowiedzialam
    > ale nadal nie wiem czy pisanie ksiazek to wolny zawod.

    tego nikt na pewno nie wie, na grupie był polecany

    J. Jacyszyn, Pojęcie wolnego zawodu. Analiza aktów prawnych i doktryny,
    Przegląd Prawa Handlowego 2000, nr 10. (ha, ha, powodzenia)

> [...]
    > wspolpracy podmiotow dla wykorzystania tego, ze jeden placi podatki
    > w formie ryczaltu. kiedy jest mowa o powiazaniu gospodarczym?:)

    5. Związek, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, ma miejsce, gdy między
    podmiotami lub osobami pełniącymi w nich funkcje zarządzające, nadzorcze
    albo kontrolne istnieją powiązania o charakterze rodzinnym, kapitałowym,
    majątkowym lub wynikające ze stosunku pracy. Związek ten ma miejsce
    także, gdy którakolwiek z wymienionych osób łączy funkcje zarządzające,
    nadzorcze lub kontrolne w podmiotach, o których mowa w ust. 4 pkt 1.

    teoretycznie jako osoby obce rodzinnie, nie mające (i tu patrz powyżej)
    jesteście nie powiązani. Teoretycznie.

    andy_nek

  • 15. Data: 2004-01-20 22:58:01
    Od: "ania" <a...@p...onet.pl>

    > teoretycznie jako osoby obce rodzinnie, nie mające (i tu patrz powyżej)
    > jesteście nie powiązani. Teoretycznie.

    dzieki wielkie. pomogles mi wyjasnic kilka spraw. mam nadzieje, ze uda mi
    sie dopracowac ten pomysl.
    pozdrawiam
    ania