  • 1. Data: 2010-03-20 07:47:21
    Temat: [rp] OFE dobrowlne
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    http://www.rp.pl/artykul/7,449365_Czy_OFE_beda_dobro
    wolne_.html

    cyt: "Kto z państwa nie umie kupić obligacji skarbowych? - pytała Jolanta
    Fedak i dodała, że OFE za to biorą prowizje"

    Pożyjemy, zobaczymy :)

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-03-20 08:02:49
    Temat: Re: [rp] OFE dobrowlne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    >
    > cyt: "Kto z państwa nie umie kupić obligacji skarbowych? - pytała
    > Jolanta Fedak i dodała, że OFE za to biorą prowizje"

    "Zaletą" OFE jest to, że zbierają pieniądze pod przymusem. Czy po
    zniesieniu obowiązku OFE będzie obowiązek kupowania obligacji? Jeśli
    przymusu by nie było, to "każdy by tak chciał", a jak wiadomo, im więcej
    decyzji w rękach obywateli, tym gorzej dla polityków.

    Michalkiewicz.pl:
    "Kiedy po wyborach w 1997 roku uczestniczyłem w programie telewizji
    łódzkiej poświęconym reformie emerytalnej, zapytałem panią Ewę
    Tomaszewską, czyją własnością będą pieniądze, które rząd zabiera ludziom
    z przeznaczeniem na konta OFE. Pani Ewa odpowiedziała, że ,,oczywiście"
    własnością obywatela. - Ach tak - ucieszyłem się - więc skoro na
    przykład zechciałby on odbyć podróż dookoła świata, to OFE na jego
    żądanie wypłaci mu te pieniądze bez mrugnięcia okiem? - No nie - odparła
    pani Ewa. - Jakże to - zapytałem zdumiony. - Nie wypłacą właścicielowi
    na jego żądanie? - Bo każdy by tak chciał! - ucięła wyraźnie zirytowana
    pani Ewa, a prof. Hausner skarcił mnie, że ,,wszystko sprowadzam do
    absurdu". "

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-03-20 08:07:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    >
    > cyt: "Kto z państwa nie umie kupić obligacji skarbowych? - pytała
    > Jolanta Fedak i dodała, że OFE za to biorą prowizje"

    Po wczytaniu się w artykuł widać, że nie chodzi o zmniejszenie
    składki potrącanej od pracowników, tylko o inny jej podział na I i II
    filar. W tym kontekście pytanie "Kto z państwa nie umie kupić obligacji
    skarbowych" jest oszustwem, sugeruje bowiem, że to sam obywatel mógłby
    kupić (albo i nie).

    Ale pytanie bardzo dobre. Mogę zadać jeszcze kilka.

    Kto z państwa nie potrafi pójść do prywatnego lekarza? NFZ do rozwiązania.

    Kto z państwa nie potrafi wybrać nauczyciela do swojego dziecka? MEN do
    kosza.

    Kto z państwa nie potrafi kupić funduszu inwestycyjnego? ZUS jest
    niepotrzebny!

    itp. itd.

    Ale takich pytań nikt nie zadaje.

    --