  • 1. Data: 2002-04-04 05:06:48
    Temat: rozliczenie roczne (renta rodzinna i umowa o dzielo)
    Od: "KS" <e...@w...pl>

    Witam, jestem student nie do konca obcykany w rozliczeniach.

    za 2001 muszę rozliczyć 2 żródła dochodów:

    1.renta rodzinna
    2.umowa o dzieło

    Ad 1) ZUS przysłał mi PIT-40A w którym określił dochód i zaliczkę..... i
    jest tu też informacja ze jesli chcę złożyć w US ogólne roczne zeznanie to
    zaliczka nie jest uwzględniana - wynosi 0,

    Ad2) a wiec przy rozliczaniu umowy o dzieło korzystam z PITu-37 w którym
    sumuję 2 żródła dochodu i uwzględniam zaliczkę TYLKO z umowy o dzieło

    czy dobrze rozumuję?

    no i domyslam sie, ze nie moge w PIT-37 pominąć dochodu z renty rodzinnej
    (czyli danych z PIT-40A)

    Dzięki z góry,

    Pozdrawiam
    e...@w...pl

  • 2. Data: 2002-04-04 06:39:27
    Od: "Leszek Kryński" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KS" <e...@w...pl> napisał w > >

    > za 2001 muszę rozliczyć 2 żródła dochodów:
    >
    > 1.renta rodzinna
    > 2.umowa o dzieło

    W Twoim przypadku te źródła przychodów wędrują do PIT-37

    > Ad 1) ZUS przysłał mi PIT-40A w którym określił dochód i zaliczkę..... i
    > jest tu też informacja ze jesli chcę złożyć w US ogólne roczne zeznanie to
    > zaliczka nie jest uwzględniana - wynosi 0,

    PIT-37 / Część F / wiersz 2

    > Ad2) a wiec przy rozliczaniu umowy o dzieło korzystam z PITu-37 w którym
    > sumuję 2 żródła dochodu i uwzględniam zaliczkę TYLKO z umowy o dzieło

    PIT-37 / Część F / wiersz 3

    > no i domyslam sie, ze nie moge w PIT-37 pominąć dochodu z renty rodzinnej
    > (czyli danych z PIT-40A)

    Nie możesz

    Dla potwierdzenia swoich słusznych przypuszczeń zajrzyj na www.infor.pl /
    jak rozliczyć formularze PIT / broszura informacyjna PIT-37

    Pozdrawiam
    Leszek K.

  • 3. Data: 2002-04-04 23:10:47
    Od: Kiciek <m...@d...pl>

    Uzytkownik KS <e...@w...pl> napisal w wiadomosci
    <a8gmvl$lnn$1@korweta.task.gda.pl>

    >Witam, jestem student
    [...]

    Ale raczej nie studiujesz kierunkow humanistycznych ?