  • Data: 2009-03-14 16:41:16
    Temat: rozliczenie ZUS
    Od: "Piotr" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Wczoraj złożyłem swoje pierwsze ZUS DRA i przy okazji dowiedziałem się że
    robię to po terminie. Byłem święcie przekonany że do 15. a tu świecili mnie
    że do 10.
    No ale trudno, więc idę do Pani w okienku i grzecznie pytam jak powinienem
    teraz naliczyć i wpłacić jakieś odsetki karne - Pani poszła naradzić się z
    koleżankami i po chwili oznajmiła mi: "wie pan co, nasz system jest taki że
    jak pan dzisiaj (13.03) wpłaci to żadnych odsetek nikt nie naliczy, a na
    przyszłość proszę wpłacać w terminie".

    Tak więc moje pytanie jest: czy faktycznie ZUS nie upomni się kiedyś o
    jakieś odsetki i przy okazji nie dowali kary?
    A jeżeli się upomni to jaka jest procedura? Chodzi mi o to czy ZUS zawiadomi
    mnie o tym czy od razu jakieś zajęcie konta?
    Same odsetki to pewnie groszowe sprawy ale + jakaś kara + realizacja tytułu
    wykonawczego przez bank to już może być jakaś konkretna kwota.

    Pozdrawiam
    Piotr