  • Data: 2006-02-07 01:47:42
    Temat: remanent likwidacyjny po raz n-ty ;)
    Od: "BigDario" <b...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam,

    od razu informuje ze przegladnalem cale archiwum google jak w temacie, ale
    oczywiscie moglem czegos nie dostrzec dlatego pytam ;)

    na dzien 31 grudnia 2005 zlikwidowalem dzialanosc gospodarcza, KPiR, VAT,
    KASA FISKALNA (cena zakupu w 2000 roku 1400 netto)
    w dniu 3 stycznia 2006 wyrejestrowalem ja w UM, GUS oraz zlozylem w US -
    NIP-3 i VAT-Z
    do 25 stycznia zlozylem VAT-7 za grudzien i wplacilem podatek
    na dzien 31 grudnia 2005 sporzadzilem remenent likwidacyjny, wyniosl on ZERO
    i w pozycji i w wartosci
    (w grudniu wszystko co kiedykolwiek kupilem sprzedalem na fakture lub
    nabilem na kase fiskalna)
    w VAT-7 za grudzien 2005 wpisalem w rubryke nr 40 - cyfre 0
    w 2005 roku nie zlozylem zadnego PIT-5 poniewaz nie wyszedl mi dochod do
    opodatkowania
    nigdy nie mialem na posiadaniu majatku trwalego, ani niczego nie
    amortyzowalem

    o zamiarze sporzadzenia remanentu likwidacyjnego nie mam i nie mialem
    obowiazku powiadamiania US, poniewaz byl on sporzadzony na dzien 31 grudnia,
    a zgodnie z ustawa ten dzien jak i 1 stycznia sa zwolnione z koniecznosci
    informowania o tym US !!!

    i teraz PYTANIE:

    1. czy mam obowiązek informowania US stosownym pismem ze sporzadzilem
    remanent likwidacyjny i wyniosl on ZERO ??? jezeli tak to do kiedy takie
    pismo powinienem wyslac ???, patrz tez pytanie nr 3
    kase fiskalna zakupilem i zainstalowalem w 2000 roku, odliczylem od niej
    pelen vat (ok.350zl) i polowe kwoty netto od podstawy opodatkowania w 2000
    roku...
    2. czy likwidujac dzialalnosc mam obowiazek wpisania kasy do remanentu
    likwidacyjnego i czy mam zaplacic jakikolwiek podatek od jej posiadania ???
    3. PIT za 2005 rok mam obowiazek zlozyc do konca kwietnia 2006.
    czy mam do niego dolaczyc PIT-5X z kwotami ZERO ??? a moze wlasnie wraz z
    PITem rocznym mam obowiazek wtedy poinformowac US o wyniku remanentu
    likwidacyjnego ???
    4. czy jest okreslone do kiedy mam obowiazek wykonac odczyt z kasy fiskalnej
    w US ???

    z gory wielkie dzieki za kazda odpowiedz wnoszaca cos do tematu, mysle ze
    pomoga one takze innym

    z pozdrowieniami
    BigDario