  • 1. Data: 2009-05-19 20:45:33
    Temat: quad i nowa dg
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy tak można :

    Zakładam jednoosobową działalność gospodarczą - przejażdżki quadem.
    Kupuję quada, a raczej kilka, dwa małe do 3,5 tys i dwa większe.
    Te tańsze daje w koszty, te droższe amortyzuję.
    Zapłaciłem za reklamę, stoją tablice o przejażdzkach
    Kupuję paliwo - bo przecież zeby sprzęt nie zardzewiał to raz na jakiś czas
    muszę sam pojeździć.
    jednak wogóle nie mam chętnych. 0 dochodu

    Czy ktoś może się do mnie przyczepić?
    jak długo można ciągnąć taką dg?

    Na koniec roku w picie rocznym wisuję stratę.
    "przepisowo" to zrobię czy o czyms nie wiem?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2009-05-20 06:40:18
    Temat: Re: quad i nowa dg
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czas muszę sam pojeździć.
    > jednak wogóle nie mam chętnych. 0 dochodu

    I bez mrugnięcia okiem będziesz tak zeznawał w karnym skarbowym?
    Ile lat będziesz miał 0 dochodu?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2009-05-20 06:50:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > I bez mrugnięcia okiem będziesz tak zeznawał w karnym skarbowym?
    > Ile lat będziesz miał 0 dochodu?

    Może miał duże dochody w poprzednich latach?
    Albo utrzymuje się z etatu i działalność ma być dodatkowym zródłem?
    Może tak zeznawać bez mrugnięcia.

  • 4. Data: 2009-05-20 14:18:54
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Może miał duże dochody w poprzednich latach?
    > Albo utrzymuje się z etatu i działalność ma być dodatkowym zródłem?

    Wtedy nie odliczy strat czyli nie ma sensu.

  • 5. Data: 2009-05-20 15:18:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Wtedy nie odliczy strat czyli nie ma sensu.

    Jakich strat?
    Przecież nie ma tylko dochodu, kto powiedział, że jest strata?
    Jeśli będzie strata, to pomyśli jak ją wytransferować do podmiotu z
    dochodem.

  • 6. Data: 2009-05-20 17:47:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Jakich strat?
    > Przecież nie ma tylko dochodu, kto powiedział, że jest strata?

    Oj, nie zauważyłem. On sam pisze o stracie w pierwszym poście,
    dopiero potemjest, że dochód zerowy.

    > Jeśli będzie strata, to pomyśli jak ją wytransferować do podmiotu z
    > dochodem.

    Ze stratą też można sobie poradzić :-) jak widać.

  • 7. Data: 2009-05-20 18:45:58
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Oj, nie zauważyłem. On sam pisze o stracie w pierwszym poście,
    > dopiero potemjest, że dochód zerowy.
    Może nie precyzyjnie to ująłem. Dochodu nie ma bo nie ma chętnych do
    jeżdżenia.
    Koszty są bo raz na jakiś czas muszę zatankować, żeby "przepalić sprzet".
    Kosztem jest amortyzacja środków trwałych.
    Więc faktycznie na koniec będzie strata. Jeżeli będzie taki deficyt na moje
    usługi to nawet kilka lat może trwać taki regres.

    Tak bym chciał robić - mam inną dg z której mam dochód - to ma być coś
    dodatkowe

    --
    PawełJ

  • 8. Data: 2009-05-20 19:25:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    pawelj wrote:

    > Tak bym chciał robić - mam inną dg z której mam dochód - to ma być coś
    > dodatkowe

    Tak z ciekawości zapytam:
    jaka ta inna działalność?
    Chodzi o formę: spółka osobowa czy kapiatłowa?

  • 9. Data: 2009-05-20 20:49:12
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Tak z ciekawości zapytam:
    > jaka ta inna działalność?
    > Chodzi o formę: spółka osobowa czy kapiatłowa?
    jednoosobowa działalność gospodarcza. kpir + vat.

    --
    PawełJ

  • 10. Data: 2009-05-20 20:55:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > jednoosobowa działalność gospodarcza. kpir + vat.

    To quady beda ta sama dzialalnoscia.
    Jeden homo sapiens nie moze prowadzic dwoch jednoosobowych DG.

    Pozdrawiam
    SDD