  • 21. Data: 2009-07-27 10:02:58
    Temat: Re: pytanie z teorii podatków
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0907251048210.1344@quad>,

    > Sądzę że nie działa, jest zbyt prosty i zbyt dobry :>

    Komunizm też jest dobry. Tylko ludzie podli.

    Gotfryd, powiedz, że trollujesz...

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 22. Data: 2009-07-27 10:05:43
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0907251715490.3648@quad>,

    > Kiedy to był podatek od oddychania, a ściślej "od używania królewskiego
    > powietrza"? ;) (był, było kiedyś bodaj na .prawo).

    Nadal jest, tylko się nazywa "opłata klimatyczna". To zresztą nie tylko
    polski wynalazek :)

  • 23. Data: 2009-07-27 22:09:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jul 2009, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Komunizm też jest dobry.

    E, to chyba tylko Twoja teza :P
    Nie mogą się z nią zgodzić np. chrześcianie (bo "każdemu
    wg potrzeb" kłóci się w części przecięcia zbiorów z "niech
    nie je kto nie chce pracować") i tak dalej z innymi
    (świato)poglądami. Mało zostanie zdolnych do poparcia takiej
    opinii jak napisałeś!

    > Tylko ludzie podli.

    A co, zaprzeczasz? ;) (wystarczy że *niektórzy*).

    > Gotfryd, powiedz, że trollujesz...

    Chyba tylko z założeniem, że prawo może (w ogóle) działać.
    Ale są kraje, które zamiast założenia w Konstytycji że "państwo
    jest prawne" mają parlamenty, w których opinia że przepis nie
    będzie przestrzegany wystarcza do "uwalenia" propozycji takiego
    przepisu.
    *W razie* uchwalenia takiego przepisu w *tak* działającym państwie,
    owszem, ma on prawo działać.
    Osobna sprawa, czy "przejdzie" :> (z powodu wyżej)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2009-07-28 09:08:05
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0907280002550.2440@quad>,

    > A co, zaprzeczasz? ;) (wystarczy że *niektórzy*).

    Że niektórzy podli? Stwierdzam fakt :)

> [...]
    > jest prawne" mają parlamenty, w których opinia że przepis nie
    > będzie przestrzegany wystarcza do "uwalenia" propozycji takiego

    Zdaje się że nasi zachodni sąsiedzi mają właśnie takie podejście. MZ
    bardzo rozsądne.

    > *W razie* uchwalenia takiego przepisu w *tak* działającym państwie,
    > owszem, ma on prawo działać.
    > Osobna sprawa, czy "przejdzie" :> (z powodu wyżej)

    Ale mnie chodziło o to, że sam pomysł głupi jest. W realnym świecie nie
    ma prawa działać zgodnie z założeniami. To znaczy o ile w założeniach
    pomysłodawców nie jest przyznanie bogatszym prawa do walenia po kieszeni
    lub wywłaszczania biedniejszych czy nielubianych ("albo mi sprzedasz za
    tyle, za ile chcę, albo przekażesz na skarb państwa za zaległe podatki").
    A jeśi jest, to argumenty na potrzeby dyskusji z nimi mam zakopane w
    ogródku.