  • 1. Data: 2009-07-23 17:51:46
    Temat: faktura od nievatowca?
    Od: "MD" <madek01@bez_tego.wp.pl>

    Witam,
    i pytam, jaki dokument wystawia nie-vatowiec wynajmujący lokale mieszkalne
    osobom fizycznym nie prowadzącym DG - nie może przecież wystawić faktury
    vat? Czy może być to dokument nazywający się "faktura" i zawierający tylko
    kwotę brutto czynszu?
    pozdrawiam,
    MD

  • 2. Data: 2009-07-23 18:24:03
    Temat: Re: faktura od nievatowca?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-23, MD <madek01@bez_tego.wp.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > vat? Czy może być to dokument nazywający się "faktura" i zawierający tylko

    A rachunek nie może być?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-07-23 19:04:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-07-2009 o 20:24:03 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-07-23, MD <madek01@bez_tego.wp.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A rachunek nie może być?

    W wymaganiach do rachunków nie ma słowa "RACHUNEK", więc może być i "faktura"
    - zwłaszcza że to słowo znaczy właścnie rachunek :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-07-23 19:20:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-23, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > W wymaganiach do rachunków nie ma słowa "RACHUNEK", więc może być i "faktura"
    > - zwłaszcza że to słowo znaczy właścnie rachunek :)

    Ale łatwiej chyba kupić bloczek 'rachunek'? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2009-07-23 19:40:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-07-2009 o 21:20:11 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-07-23, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale łatwiej chyba kupić bloczek 'rachunek'? :)

    Łatwiej od czego?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-07-23 19:49:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-23, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Łatwiej od czego?

    Od próby kupienia bloczka 'faktura' bez 'VAT'
    lub 'proforma'? No przynajmniej tam gdzie ja sprawdzałem,
    to takiego tworu pan nie miał. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-07-23 20:08:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-07-2009 o 21:49:31 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-07-23, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Od próby kupienia bloczka 'faktura' bez 'VAT'
    > lub 'proforma'? No przynajmniej tam gdzie ja sprawdzałem,
    > to takiego tworu pan nie miał. :)

    A to może, ale najłatwiej to chyba sobie druknąć :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-07-24 05:30:33
    Od: "MD" <madek01@bez_tego.wp.pl>

    > On 2009-07-23, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale łatwiej chyba kupić bloczek 'rachunek'? :)

    Zasugerowałam się tym, że w załączniku do rozporządzenia kasowo-fiskalnego
    usługi wynajmowania nieruchomości na własny rachunek korzystają ze
    zwolnienia, pod warunkiem udokumentowania ich fakturą.
    pozdrawiam,
    MD

  • 9. Data: 2009-07-24 07:20:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-24, MD <madek01@bez_tego.wp.pl> wrote:

    [...]

    > Zasugerowałam się tym, że w załączniku do rozporządzenia kasowo-fiskalnego
    > usługi wynajmowania nieruchomości na własny rachunek korzystają ze
    > zwolnienia, pod warunkiem udokumentowania ich fakturą.

    A możesz zacytować dokładnie? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2009-07-24 08:43:20
    Od: "MD" <madek01@bez_tego.wp.pl>

    > On 2009-07-24, MD <madek01@bez_tego.wp.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A możesz zacytować dokładnie? :)

    A proszę uprzejmie :)
    Załącznik do Rozporządzenia MF z 19-12-2008 w sprawie zwolnień z obowiązku
    prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestujących - Czynności
    zwolnione z obowiązku ewidencjonowania.
    Poz. 15 załącznika:
    PKWiU ex. 70.2 - Usługi w zakresie wynajmowania nieruchomości na własny
    rachunek - których świadczenie przez podatnika w całym zakresie
    udokumentowane jest fakturą.

    pozdrawiam,
    MD