  • 1. Data: 2004-03-22 20:38:44
    Temat: pytanie o księgowanie ?
    Od: "Przemek Sosiński" <p...@P...WP>

    witam serdecznie, pytałem kilka dni temu, niestety chyba nikt nie zauważył,
    ośmielam się więc zapytać jeszcze raz:

    prowadzę szkołę języków, KPIR

    kurs kosztuje powiedzmy 400 zł/semestr, możliwa jest płatność w 4 równych
    ratach i większość osób tak płaci - więc przy każdej racie wystawiam
    numerowane KP i na koniec miesiąca robię "Zbiorcze Zestawienie Wpłat" i je
    księguję raz w miesiącu z datą 30 - czy to prawidłowo ?

    i teraz powiedzmy na koniec semestru przychodzi klient i prosi o rachunek -
    więc ja wystawiam mu takowy, na którym w uwagach wpisuję daty, kwoty i
    numery z KP - ale tego rachunku już nie księguję ? - prawidłowo ?

    tylko teraz mam niekolejną numerację - bo mam kilku klientów którzy dostają
    rachunki w każdym miesiącu - więc w KPIR jest np: nr 1/2004, nr 2/20004 a
    potem dopiero nr 15/2004 - bo numery od 3 do 14 to te niezaksięgowane,
    oczywiście kopie tych rachunków są w aktach ale w samej KPIR nie ma ich ? -
    czy to prawidłowe ?

    i jeszcze pytanie z innej beczki: w roku 2003 jeszcze można było odliczać
    wydatki na naukę - ale dopiero teraz jeden z klientów poprosił o rachunek -
    czy jeśli zostanie on wystawiony z datą z 2004 roku ale wszystkie wpłaty był
    w roku 2003 to może on uwzględnić to w PIT ?

    uffff mam nadzieję, że nie namieszałem za bardzo
    dziękuję za cierpliwość i pozdrawiam
    Przemek Sosiński