  • 1. Data: 2007-06-02 21:01:44
    Temat: przekroczenie limitu 10.000 Euro
    Od: musicians <b...@m...pl>

    Witam,

    mam takie pytanie - czy przekroczenie limitu 10.000 Euro i wpadnięcie w
    VAT dotyczy tylko działalności gospodarczej, czy też np. działalności
    artystycznej wykonywanej osobiście? Mam nadzieję, że do limitu nie liczą
    się dochody osiągane z umowy o pracę?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-04 08:02:56
    Temat: Re: przekroczenie limitu 10.000 Euro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Jun 2007, musicians wrote:

    > Witam,
    >
    > mam takie pytanie - czy przekroczenie limitu 10.000 Euro i wpadnięcie w VAT
    > dotyczy tylko działalności gospodarczej, czy też np. działalności
    > artystycznej wykonywanej osobiście?

    A czy "artystyczna" podlega pod VAT?

    > Mam nadzieję, że do limitu nie liczą się dochody osiągane z umowy o pracę?

    Nie, bo na to (pracę) jest wyraźny wyjątek w ustawie.
    Aby czynność liczyła się do limitu, musi *podlegać pod VAT* (to
    że jest ZWOLNIONA o niczym nie świadczy, żeby była jasność, tylko
    niepodlegające się nie liczą!) oraz wykonujący musi być podatnikiem
    *z tego tytułu* (a nie innego).

    pzdr, Gotfryd