  • 1. Data: 2011-03-04 12:24:35
    Temat: problem z PIT 37 - jak interpretować, 2 pytanka
    Od: "krzysiek" <a...@o...eu>

    Witam, u pracodawcy X w styczniu 2010 roku świadczyłem umowę o dzieło, u tego
    samego pracodawcy X od lutego do końca roku miałem umowę o pracę. Od
    października do końca umowy miałem zwolnienie lekarskie, czyli od listopada
    płacił ZUS, dostałem PIT-11 z rozliczeniem umowy o dzieło i o pracę (na 1
    formularzu), mam pytania:

    - czy umowę o dzieło i umowę o pracę u pracodawcy X traktować jako 1 umowę czy
    2 - chodzi o kwotę kosztów uzyskania przychodu dla 1 lub 2 umów?
    - czy ZUS za listopad i grudzień 2010 wyśle do mnie PIT za to co płacił, czy
    jest to wszystko uwzględnione już w PIT-11 od pracodawcy?

  • 2. Data: 2011-03-04 12:28:07
    Temat: Re: problem z PIT 37 - jak interpretować, 2 pytanka
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    - czy umowę o dzieło i umowę o pracę u pracodawcy X traktować jako 1 umowę
    czy
    > 2 - chodzi o kwotę kosztów uzyskania przychodu dla 1 lub 2 umów?

    koszty umowy o dzieło nie wchodzą do limitu kosztów umowy o pracę.

    > - czy ZUS za listopad i grudzień 2010 wyśle do mnie PIT za to co płacił,
    > czy
    > jest to wszystko uwzględnione już w PIT-11 od pracodawcy?

    Ato juz zależy kto za zwonienie płacił.

  • 3. Data: 2011-03-04 12:51:57
    Od: a...@o...eu

    > - czy umowę o dzieło i umowę o pracę u pracodawcy X traktować jako 1 umowę

    > czy

    > koszty umowy o dzieło nie wchodzą do limitu kosztów umowy o pracę.

    rozumiem, czyli jako jedną umowę traktuję

    > Ato juz zależy kto za zwonienie płacił.

    przelewy dostawałem od pracodawcy do konca grudnia, rozumiem, że ZUS placil
    im, bo było to zwolnienie wypadkowe od 1.10.2010.

  • 4. Data: 2011-03-04 13:02:39
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    z umowy o pracę wpisujesz przychody i koszty odpowiednio w pozycje 39 i 40 a
    z umowy o dzieło w pozycję 47 i 48. Zresztą pewnie tak masz te dochody
    rozdzielone w pit-11

    > przelewy dostawałem od pracodawcy do konca grudnia, rozumiem, że ZUS
    > placil
    > im, bo było to zwolnienie wypadkowe od 1.10.2010.

    Wypłacali Tobie i potrącali sobie z tego co byli winni zusowi tytułem
    składek. W każdym razie z zusu już nic nie dostaniesz.

  • 5. Data: 2011-03-04 15:46:39
    Od: "krzysiek" <a...@o...eu>

    > Wypłacali Tobie i potrącali sobie z tego co byli winni zusowi tytułem

    > składek. W każdym razie z zusu już nic nie dostaniesz.

    Dzięki, wszystko jasne.

    pzdr