  • 1. Data: 2011-03-03 15:49:06
    Temat: Kupon wartościowy na sprzedaż- jak liczyć?
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Mam taki problem, po raz pierwszy chciałbym zaproponować w sklepie
    kupon wartościowy (np. na 50zł), który ktoś może wręczyć innej osobie w
    prezencie, a ta, wykorzysta ten kupon przy zakupie towaru w sklepie.

    Przeszukałem trochę internet, interpretacje i nie do końca wiem, z
    której strony mam na to patrzeć.

    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/118-podstawa-opodatk
    owania/133397-bon-towarowy-faktura-karty-nota-obciaz
    ajaca-pieniadze.html

    Czy kupony wydrukowane w drukarni (kupione na fv), mam wprowadzić na
    stan i sprzedawać jako towar, wystawiając na nie paragon sprzedaży, a
    później, gdy klient okaże taki kupon, traktować umownie tę sprawę i
    dawać zniżkę na towar o wysokość wartości kuponu?

    Czy może wystawiać paragon jako 'zaliczka' (chociaż nie wiem do końca
    jak to opisać - zaliczka na co, przecież nie wiadomo, czy kupon zostanie
    w ogóle zrealizowany, a jeśli zostanie, to nie wiadomo, na jaki towar i
    o jakiej wartości - niższej, czy wyższej)?

    Proszę o podpowiedź,

    Pozdrawiam,
    Rafał