  • 1. Data: 2005-09-11 05:41:50
    Temat: problem - co jest kosztem przy inwestycji ?
    Od: "m." <m...@w...pl>

    Nie mogę znaleźć co można sobie odliczyć przy inwestycji jako koszt
    wytworzenia powiedzmy np. samolotu. Buduję sobie samolot, który zamierzam
    później wynajmowac innym osobom czy też świadczyć im usługi przewozu
    (przelotu). Potrzebują blachy, silniki, farby, szyby, części techniczne,
    etc. - jest to niezbędne do wytworzenia. A co z np. obrazkami na ścianach -
    chcę mieć ładny samolot, więc kupuję obrazki - to też koszt wytworzenia czy
    wrzucam jako środek trwały (przewidywany okres uzytkowania powyzej 1 roku).
    Znalazłam definicję inwestycji w ustawie o rachunkowości, ale nie rozwiązuje
    ona moich probłemów.
    Proszę o pomoc.

    m.

  • 2. Data: 2005-09-12 06:49:06
    Temat: Re: problem - co jest kosztem przy inwestycji ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Sep 2005, m. wrote:

> [...]
    > wrzucam jako środek trwały (przewidywany okres uzytkowania powyzej 1 roku).

    Mam dwa pytania:
    - czy znane ci są dyskusje z grupy nt. "czy jak poskładam peceta to
    zakupione do niego Windowsy są częscią WP" (jeśli nie polecam
    archiwum)
    - czy sprawdziłaś cały art. 22 razem z literkami (22a, 22b, 22c...),
    mam na myśli ustawę dla osób fizycznych ?

    IMO kompilacja dwu powyższych zawiera ścisłą odpowiedź na ściśle
    postawione pytanie (konkretnie obrazki i konkretnie do samolotu).
    IMO - bo nie kojarzę ani "urzędowej" interpretacji ani dajmy
    na to wyroku sądowego czy choćby artykułu w prasie...

    > Znalazłam definicję inwestycji w ustawie o rachunkowości, ale nie rozwiązuje
    > ona moich probłemów.

    ...chciałbym zastrzec że iż ani PD osób prawnych ani z rachunkowością
    się nie zajmuję - jestem tylko szarym podatnikiem rachującym sobie
    KPiR, ale AFAIK rachunkowość i podatki mają pełne prawo być ROZBIEŻNE,
    i ST są taką częscią w której owa rozbieżność jest raczej planowana :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)