  • 1. Data: 2006-01-05 06:18:28
    Temat: prace wykończeniowe w nowym budynku w ramach ulgi remontowej
    Od: "lucky" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Ulga budowlana definitywnie skończyła się z dniem 31.12.2004
    Zgodnie z interpretacją MF, w roku 2005 można dalsze prace wykończeniowe
    realizować w ramach ulgi remontowej (2003-2005)

    To dla mnie jest jasne, ale...
    Formalnie odbiór budynku miałem w sierpniu 2005 no i man dylemat
    Jaki okres mogę zaliczyć do tej ulgi remontowej - czy cały 2005 rok czy
    tylko okres po odbiorze budynku (czyli od sierpnia do grudnia 2005)?
    No bo jaki status miał ten budynek od stycznia do sierpnia. Niby był bo miał
    juz pomiar powykonawczy i nadany numer ale tak naprawdę nie był lokalem
    mieszkalnym, bo w myśl przepisów prawa do odboiru nikt nie miał prawa tam
    mieszkać

    Jakies sugestie (może jakieś linki)
    Poradźcie coś

    Andrzej

  • 2. Data: 2006-01-05 06:41:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    lucky wrote:
> [...]
    > juz pomiar powykonawczy i nadany numer ale tak naprawdę nie był lokalem
    > mieszkalnym, bo w myśl przepisów prawa do odboiru nikt nie miał prawa tam

    Po odbiorze budynku.
    Do czasu odbioru była to budowa.

  • 3. Data: 2006-01-05 07:07:55
    Od: "lucky" <a...@p...onet.pl>

    > Po odbiorze budynku.
    > Do czasu odbioru była to budowa.

    Dzięki
    Właśnie w necie dokopałem się podobnych informacji

    # Ulga remontowa obejmuje wydatki na wykończenie nowego lokalu, pod
    warunkiem że dom został przekazany w użytkowanie i wykonano tam prace
    wyszczególnione w spisie rozporządzenia ministra gospodarki przestrzennej i
    budownictwa z 21 grudnia 1996 r.

    Andrzej

  • 4. Data: 2006-01-05 10:14:14
    Od: "Pit" <bpiter69@_USUN_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "lucky" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > warunkiem że dom został przekazany w użytkowanie i wykonano tam prace
    > wyszczególnione w spisie rozporządzenia ministra gospodarki przestrzennej

    W serwisie prawniczym jest informacja ze to rozporzadzenie jest nieaktualne.
    Nigdzie jednak nie moge znalezc obowiazujacych przepisow dotyczacych ulgi
    budowlanej.
    Zna ktos moze stronke z ujednoliconym tekstem lub aktualnosciami?
    Z gory dzieki.
    Pozdro
    Piter

  • 5. Data: 2006-01-06 23:18:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jan 2006, Pit wrote:

> [...]
    > budowlanej.
    > Zna ktos moze stronke z ujednoliconym tekstem lub aktualnosciami?

    ...masz na myśli tekst pusty czy ja się mylę?
    Ujmując innymi słowami - czy chodzi o zlikwidowaną ulgę?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)