  • 1. Data: 2004-05-13 13:58:17
    Temat: ponownie ust.16 art 120
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    Witam
    Ponownie wracam z zapytaniem jak wystawic f-te zgodnie z art.120 ust.16
    nowej ustawy o vat.
    Ostatnio dyskusja na grupie dala rozwiazanie aby byla to kwota brutto.
    Tylko jak nabywca odliczy sobie vat z tejze f-ry?
    Po doglebnej analizie tegoz zapisu doszedlem do wniosku ze f-re wystawiamy
    tak jak dawniej, czyli wedle starej ustawy.
    Jedyna zmiana to dopisek "MARŻA" w naglowku f-ry.
    Czyli kwota netto nabycia towaru, kwota netto marzy, vat od marzy i brutto.
    Ma ktos inne zdanie lub propozycje?
    Pozdrawiam
    grzess

  • 2. Data: 2004-05-13 19:46:54
    Temat: Re: ponownie ust.16 art 120
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "grzess" <k...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Jedyna zmiana to dopisek "MARŻA" w naglowku f-ry.
    > Czyli kwota netto nabycia towaru, kwota netto marzy, vat od marzy i

    wg mnie marża jest tajemnicą handlową.
    Nabywcy towaru zgodnie z rozporządzeniem wystawiasz fakturę z kwotą brutto
    bez stawki VAT z adnotacją "system marży art. 120".
    Fakturę na marżę wystawiasz osobno i tylko ją rejestrujesz w ewidencji VAT

    Magdi

  • 3. Data: 2004-05-13 21:18:23
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

> [...]
    > bez stawki VAT z adnotacją "system marży art. 120".
    > Fakturę na marżę wystawiasz osobno i tylko ją rejestrujesz w ewidencji VAT

    nie sadze aby ustawa o vat regulowano kwestie tajemnic handlowych (choc
    poczatkowo tez tak myslalem):)
    spojrzalem na problem z innej perspektywy...
    jak nabywca ma odliczyc vat z takiej f-ry, skoro nie wie w jakiej wysokosci
    go naliczono?
    pozwole sobie zacytowac czesc ust.16 art.120 "..nie mozna oddzielnie
    wykazywac na wystawionych przez siebie fakturach podatku od dostawy
    towarow.."
    zwroc prosze uwage na " podatku od dostawy towarow", dlaczego wiec nie
    mozemy wykazac podatku od marzy?
    dzis w nieoficjalnej romowie poruszylem ten problem z orzecznikiem vat
    jednego ze slaskich urzedow skarbowych, tez nie potrafil rozszyfrowac owego
    zapisu ustawy.
    jutro spodziewam sie interpretacji (nieoficjalnej) innego US
    jak narazie glowkuje i nic poza wnioskiem za f-ra tak jak dawniej sie nie
    nasuwa

    pozdrawiam
    grzess

  • 4. Data: 2004-05-13 21:38:48
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    aby kwestia marzy byla bardziej klarowna dorzuce art 173 i 174 :-)

    pozdrawiam i czekam na dyskusje

    grzess

  • 5. Data: 2004-05-14 15:25:00
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > spojrzalem na problem z innej perspektywy...
    > jak nabywca ma odliczyc vat z takiej f-ry, skoro nie wie w jakiej
    wysokosci
    > go naliczono?
    =========
    nabywcy nie przysluguje prawo do odliczenia vat

    Atomek

  • 6. Data: 2004-05-14 15:40:08
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    po dzisiejszym artykule w rzepie i ja to juz wiem:)

    pozdrawiam
    grzess