-
1. Data: 2003-11-05 08:48:25
Temat: podwójne faktury sprzedaży
Od: "Piotr R" <p...@g...pl>
Witam. Mam taki ciekawy problemik.
Wyszło właśnie na jaw (wróciły podpisane przez klientów faktury), że
pracownik działu sprzedażu wystawiał podwójne faktury sprzedaży - tzn. ten
sam numer, ten sam kontrahent prawie ten same towary i niestety różne ceny
(zamówienie było składane telefonicznie, pracownik wystawiał fakturę, przed
wysłaniem towaru i faktury klient dzwonił jeszcze raz i modyfikował swoje
zamówienie, więc pracownik porawiał fakturę i drukował ją jeszcze raz,
niestety nie wyrzucał do śmieci tego co wystawił wcześniej i nieźle
namieszał). W lipcu faktura z większą wartością poszła do klienta, a w
firmie została kopia faktury z wartością niższą. W sierpniu na odwrót -
faktura z wartością niższą poszła do klienta, a z wyższą do księgowości.
Wszystko zostało już zaksięgowane i rozliczone. Problem polega na tym jak to
teraz wyprostować.
-
2. Data: 2003-11-06 06:02:01
Temat: Re: podwójne faktury sprzedaży
Od: k...@o...pl (Krzysztof A. Ziembik)
Witam.
Dnia 5 listopada 2003 o godzinie (09:48:25) napisano:
PR> Witam. Mam taki ciekawy problemik.
PR> Wyszło wła?nie na jaw (wróciły podpisane przez klientów faktury), że
PR> pracownik działu sprzedażu wystawiał podwójne faktury sprzedaży - tzn. ten
PR> sam numer, ten sam kontrahent prawie ten same towary i niestety różne ceny
PR> (zamówienie było składane telefonicznie, pracownik wystawiał fakturę, przed
PR> wysłaniem towaru i faktury klient dzwonił jeszcze raz i modyfikował swoje
PR> zamówienie, więc pracownik porawiał fakturę i drukował j? jeszcze raz,
PR> niestety nie wyrzucał do ?mieci tego co wystawił wcze?niej i nieĽle
PR> namieszał). W lipcu faktura z większ? warto?ci? poszła do klienta, a w
PR> firmie została kopia faktury z warto?ci? niższ?. W sierpniu na odwrót -
PR> faktura z warto?ci? niższ? poszła do klienta, a z wyższ? do księgowo?ci.
PR> Wszystko zostało już zaksięgowane i rozliczone. Problem polega na tym jak to
PR> teraz wyprostować.
Dlugo by mozna dywagowac na ten temat i pewnie dyskusja tu bedzie,
choc temat byl walkowany juz kilka razy. Ale IMO przede wszystkim
powinienes zwrocic sie do ksiegowego/doradcy podatkowego albo innego
fachowca, ktory doradzi Ci na podstawie _dokumentow_, a nie opisu
sytuacji mailem. Opis taki, nawet przy Twojej szczerej checi nie
uwzglednia wszystkich waznych elementow sprawy, wiec odpowiedz zawsze
bedzie obarczona przyblizeniem, a moze zawierac i bledy - nawet gdy
formalnie jest prawidlowa.
Serdecznie pozdrawiam,
---
Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@o...pl
--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl