    From: "Piotr A. Dybczynski" <d...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: podpis odbiorcy faktur
    Date: Fri, 01 Mar 2002 15:14:54 +0100

    Witam wszystkich,

    ostatnio po kilku rozmowach z ki?gowymi zrodzi?o si? we mnie
    podejrzenie,
    ?e od jakiego? czsu pope?niam b??d. Chodzi o podpisy na fakturach.

    Przyk?ad 1: Oddaj? do naprawy do warsztatu mój samochów (nie ?rodek
    trwa?y, rozliczany kilometrówj? w jednoosobowej DG be pracowników). Pan
    mechanik pyta czy na rachunek,
    ja ?e tak i przy odbiorze samochodu dostaj? od niego rachunek na napraw?
    oraz
    jedn? lub kilka faktur ze sklepów na cz??ci które musia? kupiae. Faktury
    wystawione
    na mnie ale podpisane przez mechanika jako odbieraj?cego. Za??czam
    rachunek i faktury
    do ewidencji kilometrówki ale chyba z tym podpisem jest nie tak?

    Przyk?ad 2: Firma oddaje do naprawy zasilacz awaryjny "bo nie dzia?a". W
    trakcie
    naprawy okazuje si?, ?e przede wszystkim trzeba wymieniae akumulator.
    Firma
    telefonicznie zleca zakup i na koniec dostaje rachunek na naprawe oraz
    fakture
    ze sklepu na akumulator. Faktura wystawiona na firme ale z podpisem
    technika
    z warsztatu napraw.

    Co z tym zrobiae? Bo formalnie podpisane osoby nie mia?y prawa do
    podpisywania.
    Jak to praktycznie rozwi?zaae? Zostawiaj?c w warsztacie samochód
    wystawiaae
    upowa?nienie do podpisywania z klauzul?: wa?ne tylko w dniu....?
    No bo przecie? nie upowa?nienie sta?e!

    Polecam si? ?askawej uwadze, zale?y mi szczególnie na praktycznym
    rozwi?zaniu
    podobnych sytuacji.
    I jeszcze jedno: komu tak na prawd? potrzebne to upowa?nienie (je?li w
    ogóle)
    ile kopii i kto ma je dostaae?

    Pozdrawiam,
    Piotr