  • 1. Data: 2003-09-02 07:49:13
    Temat: podatki, mieszkanie,co zrobic....
    Od: "Miku" <m...@i...pl>

    moi rodzice sprzedali mieszkanie. jako ze nie minal odpowiedni termin ,
    zobowiazali sie ze kwote ta przeznacza w ciagu 2 lat na cele mieszkaniowe by
    nie placic 10% podatku.
    czy moga oni teraz kupic ze mna na wspolwalasnosc mieszkanie tzn ja na swoja
    polowe zaciagam kredyt a oni swoja polowe finansuja z tych pieniedzy ze
    sprzedazy.i tu powstaje problem bo nikt nie potrafi mi dopowiedziec :
    czy bank udzieli mi kredytu na moja osobe na 50% wartosci mieszkania
    zakladajac ze 50% rodzicow to tzw pierwsza wplata?
    czy ja bede mogl skorzystc z ulgi odsetkowej od kredytu mieszkaniowego gdy z
    tej ulgi skorzystali juz moi rodzice w przeszlosci?
    czy lepiej po prostu zaplacic ten podatek i miec wolna reke w wydawaniu
    pieniedzy?
    albo czy splata kredytu zacieganietego przez syna na cele mieszkniowe(kupno
    mieszkania) bedzie tym celem dla moich rodzicow i nie zaplaca tego 10%
    podatku.
    prosze o wyrozumialosc i wszytskie sugestie co z tym fantem zrobic.
    miku