  • 1. Data: 2003-09-01 19:35:23
    Temat: wyjaśnienie korekty?
    Od: "Krzysztof J" <k...@h...com>

    Czy mogę wytłumaczyć powód korekty tym, że nie wiedziałem, że od br. usługi
    telekomunikacyjne zalicza się w koszty tylko w miesiącu z terminem
    płatności? Czy takie wyjaśnienie musi być przyjęte?
    Krzysiek

  • 2. Data: 2003-09-01 22:50:55
    Temat: Re: wyjaśnienie korekty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Sep 2003, Krzysztof J wrote:

    >+ Czy mogę wytłumaczyć powód korekty tym, że nie wiedziałem, że od br. usługi
    >+ telekomunikacyjne zalicza się w koszty tylko w miesiącu z terminem
    >+ płatności?

    Czekaj, bo mnie zamatowałeś. Po prawdzie mam ten sam
    miesiąc wystawienia i płatności więc *mi* różnicy nie
    czyni - ale byłem przekonany że zaliczenie "w miesiącu
    płatności" dotyczy *VAT*u, a nie *kosztów* !!
    Może jakaś "podstawa" do ww. uwagi ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-09-02 06:37:12
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > czyni - ale byłem przekonany że zaliczenie "w miesiącu
    > płatności" dotyczy *VAT*u, a nie *kosztów* !!

    I w dodatku jeśli chodzi o VAT, to wcale nie "od br" a dużo dłużej

  • 4. Data: 2003-09-02 08:55:57
    Od: "Krzysztof J" <k...@h...com>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > czyni - ale byłem przekonany że zaliczenie "w miesiącu
    > płatności" dotyczy *VAT*u, a nie *kosztów* !!

    Taki mój skrót myślowy. Chodzi mi o VAT-7 za styczeń 2003
    podstawa:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1828.htm
    pkt. 4. (Ctrl+f "termin")
    tutaj trochę więcej komentarza:
    http://www.owp.trzcianka.pl/Gospodarka/ABC/abc14.htm
    tu mniej:
    http://ali-baba.getin.pl/porady.html (ctrl+F "media")
    Interesuje mnie, czy wytłumaczenie, że nie wiedziałem, jest do przyjęcia
    obowiązkowo, czy dobrowolnie.
    Pozdrawiam, Krzysztof.

  • 5. Data: 2003-09-02 10:01:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2003, Jureq wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > płatności" dotyczy *VAT*u, a nie *kosztów* !! [...]
    >+ I w dodatku jeśli chodzi o VAT, to wcale nie "od br" a dużo dłużej

    ...z tym że dużo dawniej to było zupełnie zamotane :] (było
    rozporządzenie o którym zapadł wyrok że jest niekonstytucyjne,
    skoro nakłada podatek inaczej niż ustawa przewiduje :)).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-09-02 10:20:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2003, Krzysztof J wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Może jakaś "podstawa" do ww. uwagi ?
    >+
    >+ Taki mój skrót myślowy. Chodzi mi o VAT-7 za styczeń 2003

    A to nie ma pytań - jak wyżej :)
    Tylko "skróty myślowe" z użyciem nieprawidłowych terminów
    (tu koszt/VAT) są niebezpieczne bo mogą prowadzić do
    diametralnie innych odpowiedzi (czytaj: "wpuszczenia
    w maliny na własną prośbę" :]).

    [...]
    >+ Interesuje mnie, czy wytłumaczenie, że nie wiedziałem,
    >+ jest do przyjęcia obowiązkowo, czy dobrowolnie.

    To nie tak: IMHO powinno być wystarczające, natomiast
    pewnie masz na myśli czy US może cię jeszcze jakoś
    "łupnąć" ?
    Powinieneś złożyć (w celu ochrony przed "łupaniem") razem
    z wyjaśnieniem również "czynny żal", poczytaj:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&th=7675b328990faf87&rnum=1

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&th=ea7ce40b44847211&rnum=2

    ...oraz ogólnie przeszukawszy na frazę "czynny żal".
    Zauważ, że aby ochrona była skuteczna błąd musi być *uprzednio
    naprawiony* (czyli zapłacony brakujący podatek lub - jak
    u ciebie - odsetki od spóźnienia !).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 7. Data: 2003-09-02 13:01:38
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

    > I w dodatku jeśli chodzi o VAT, to wcale nie "od br" a dużo dłużej

    No tutaj to się nie zgodzę. Dużo dłużej było, że w miesiącu otrzymania
    faktury lub w następnym, przy czym za datę otrzymania uważano termin
    płatności. Od br. rozliczać VAT od telefonu można *tylko* w miesiącu
    otrzymania.

    Pzdr,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-09-02 13:56:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik BaLab napisał:

> [...]
    > faktury lub w następnym, przy czym za datę otrzymania uważano termin
    > płatności. Od br. rozliczać VAT od telefonu można *tylko* w miesiącu
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^ ????
    BaLAb, przeczytaj to co napisałes jeszcze raz i sie popraw, bo zęby bolą.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-09-02 19:43:42
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > ...z tym że dużo dawniej to było zupełnie zamotane :] (było
    > rozporządzenie o którym zapadł wyrok że jest niekonstytucyjne,
    > skoro nakłada podatek inaczej niż ustawa przewiduje :)).

    Pomijajac kwestie, ze przepis w rozporzadzeniu był tak "zamotany", ze wcale
    nie ma pewnosci czy US dobrze go interpretowaly, o czym na tej grupie tez
    juz dyskutowalismy.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 10. Data: 2003-09-09 13:43:20
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^ ????
    > BaLAb, przeczytaj to co napisałes jeszcze raz i sie popraw, bo zęby bolą.

    Faktycznie od 1 stycznia br. władza wykonawcza już nie twierdzi, że "za
    miesiąc, w którym podatnik otrzymał fakturę, uważa się miesiąc, w którym
    przypada termin płatności określony w tej fakturze". Zapewne przez nieuwagę
    (bo chyba tylko tak coś może zmienić się na lepsze), zapis ten został
    zmieniony na:
    "Podatnik, który otrzymał fakturę potwierdzającą nabycie towarów i usług
    wymienionych w ust. 3, może obniżyć podatek należny o podatek naliczony
    określony w tej fakturze w miesiącu, w którym przypada termin płatności
    określony w tej fakturze (...)"

    Dziękuję za czujność :-).

    Pozdrawiam,
    BaLab