eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipodatek po sprzedaży mieszkania - egzekucja po pół roku?? › podatek po sprzedaży mieszkania - egzekucja po pół roku??
    From: "zbig" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: podatek po sprzedaży mieszkania - egzekucja po pół roku??
    Date: Fri, 05 Dec 2008 20:47:13 +0100
    Sender: k...@n...onet.pl

    witam,
    mam taki problem : sprzedałem w czerwcu 2008 mieszkanie (zakupione przed 2007),
    i w terminie 2 tygodni od tej sprzedaży złożyłem stosowny PIT i oświadczenie, że
    zamierzam te pieniądze przeznaczyć na cel mieszkaniowy.
    Jakiś czas temu pewnie ok. 2m-ce dostałem od US (Warszawa-Ursynów) wezwanie do
    zapłaty podatku w wysokości 10% uzyskanej ceny + koszty upomnienia. Zadzwoniłem
    do tego urzędu z pytaniem o co chodzi, przecież mam na to 2 lata itp. i pani
    odpowiedziała, że mam nic nie robić, dopiero jak kupię mieszkanie i będę mieć
    akt notarialny to żeby im pokazać.
    No więc nie robiłem nic w tej sprawie, aż otrzymałem pismo do wiadomości, główny
    adresat to mój pracodawca jest to pismo od naczelnika US z tytułem wykonawczym
    od komornika do zajęcia wynagrodzenia, do podatku doliczono koszty egzekucji
    15%, odsetki liczone od czerwca no i w ogóle jakoś to nieprzyjemnie wygląda.
    Od chwili sprzedaży mieszkania do wystawienia tego pisma przez komornika minęło
    5 miesięcy, a więc za wcześnie na jakieś podsumowanie na co przeznaczyłem
    pieniądze ze sprzedaży mieszkania.

    Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją, może w US W-wa Ursynów to nagminna
    praktyka? no i co ja mam teraz robić?

    Czy jeżeli zajmą mi część wynagrodzenia, to po wygraniu w jakichś odwołaniach
    dostanę odsetki wg stopy ustawowej? albo, jeżeli np. zajmując moje wynagrodzenie
    uniemożliwiają mi spłatę całości zadłużenia karty kredytowej w terminie to
    powoduje powstanie odsetek - czy jest sens o takie coś walczyć ?
    A może jest jakiś rzecznik praw podatnika, który się zajmuje takimi rzeczami?
    Ogólnie to jestem chętny zrobić jakiś raban w mediach, mam dwójkę dzieci w tym
    1-miesięczne, więc w mediach możemy się nieźle zaprezentować, tylko muszę
    rozejrzeć się dokładnie w swojej sytuacji.

    Jak dla mnie to wygląda na chaotyczne "wykonanie planu" przed końcem roku w celu
    otrzymania premii rocznej, a że sprawa się odkręci to będzie dopiero po nowym
    roku i nikt im tych premii już nie zabierze.

    Z góry dzięki za wszelkie porady!

    pozdrawiam,
    Zbig.