  • 1. Data: 2003-08-13 10:04:01
    Temat: podatek od sprzedazy nieruchomosci przed uplywem 5 lat
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    witam

    to ze place zryczaltowany 10 - to wiem
    tylko dlaczego od przychodu a nie od dochodu?
    jesli kupilam nieruhcomosc na rynku wtornym (nie korzystalam z odliczen) za
    np 100 tys a sprzedalam za 110 tys, albo nawet za tyle samo czyli 100 tys -
    to czemu podatek mam zaplacic od calej ktowy a nie od dochodu?

    moze ma ktos jakis pomysl jak to ominac (sprzedaje bo MUSZE, brak mi juz sil
    do prob dogadywania sie z sasiadem.... - jakiez to polskie)

    ania
    Krakuf
    osiolek F650 CS
    143 kucyki pod czerwona sukienka

  • 2. Data: 2003-08-13 11:20:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ania napisał:

    > witam
    >
    > to ze place zryczaltowany 10 - to wiem tylko dlaczego od przychodu a
    > nie od dochodu?
    Bo tak jest w ustawie?
    Nota bene nie jest powiedziane że podatek ma być zawsze od dochodu.
    Popatrz na przepisy o ryczałcie.
    Popatrz na podatek od remanentu końcowego.

> [...]
    >
    > moze ma ktos jakis pomysl jak to ominac (sprzedaje bo MUSZE, brak mi
    > juz sil do prob dogadywania sie z sasiadem.... - jakiez to polskie)

    Wydac w ciągu 2 lat na własne cele mieszkaniowe - czyli kupić inną
    nieruchomość. Ewentualnie wyremontowac, przebudować.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-08-13 21:54:02
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Bo tak jest w ustawie?
    to napewno

    > Nota bene nie jest powiedziane że podatek ma być zawsze od dochodu.
    > Popatrz na przepisy o ryczałcie.
    > Popatrz na podatek od remanentu końcowego.
    w takim wypadku zawsze mi sie przypomina moja rozmowa z jednym z moich
    klientow, ktory stwierdzil ze w polsce faktycznie nie ma podwojnego
    opodatkowania, bo jest po czworne po piatne itd:-(
    co chwile wydajac pieniadz placimy od tego podatek
    no coz poczac

    > Wydac w ciągu 2 lat na własne cele mieszkaniowe - czyli kupić inną
    > nieruchomość. Ewentualnie wyremontowac, przebudować.

    ok - ale czasem sie sprzedaje bo kasy brakuje np na utrzymanie i kuouje sie
    cos mniejszego - i jak to sie konczy? ano tak ze sie kupuje cos mniejszego,
    to wieksze sprzedajac a i tak nic kasy nie zostanie - bo reszta pojdzie na
    podatek - i stad moje pytanie czy jest jakis madry sposob aby wydac malo na
    na inna nieruchomosc, i nie zaplacic podatku?
    :-)
    chyba glupie pytanie zadalam:-)

    ania
    www.aem.pl