  • 1. Data: 2005-05-13 10:08:45
    Temat: podatek od spadku - firmy
    Od: "tomi76" <t...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Ja, moj brat i moja mama odziedziczylismy w spadku po ojcu udzialy w spolce
    cywilnej. Moj brat prowadzi ta firme i ma zamiar robic to dalej.
    Cy od majatku tej spolki tez placi sie podatek? Slyszalem, ze nie, ale pani w
    US stwierdzila ze jednak trzeba. Majatkiem spolki sa glownie ciezarowki ktore
    sa zarejestrowane na tate ale bywly wpisane w umowe spolki jako majatek ktory
    tata do niej wniosl.

  • 2. Data: 2005-05-14 01:05:37
    Temat: Re: podatek od spadku - firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 May 2005, tomi76 wrote:

> [...]
    >+ sa zarejestrowane na tate ale bywly wpisane w umowe spolki jako majatek ktory

    Popatrzmy na to tak: jakby to były "osobiste" ciężarówki taty - to
    czy podatek by się należał ?
    Jak "weszły do spółki" - to tata miał *część* udziału w zysku - i *część*
    tego udziały szła "w majątek", zaś część "zabierał na cele osobiste".
    Jak by nie patrzeć: to co *jest* w majątku jakoś dostajecie... prawda ?
    Oczywiście ta część która *już jest* brata - jest nadal jego :)
    Ale to co było *ojca*... dostajecie... IMO... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)