  • Data: 2002-03-01 10:16:26
    Temat: podatek od os. prawnych - ORKA???
    Od: "Magdip" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Problem jest taki:
    spółdzielnia przeznacza osiągnięte dochody na cele statutowe i nie ma
    problemu, podatku nie płaci.
    Ponosi jednak koszty, nie stanowiące KUP, po zasięgnięciu informacji z US
    ustaliłam, że w związku z tym dla celów podatkowych wysokość tych kosztów
    stanowi dochód nie przekazany na cele statutowe i od tego trzeba zapłacić
    podatek. I wszystko było OK w zeznaniu za rok 2000.
    Teraz mam zgryz, bo w 2001 była strata na działalności. Koszty nie
    stanowiące KUP też były, jak to teraz ująć w zeznaniu?
    W tym roku powinno się w zeznaniu napisać, że na cele statutowe przekazano
    kwotę ujemną, żeby wyszło coś do opodatkowania. A może w związku ze stratą
    nie ma znaczenia fakt, że były takie koszty i podatku w ogóle nie płacimy?
    Czekam na jakieś propozycje rozwiązania problemu.

    Magdip