    From: takeshin <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: podatek od nieruchomości, odliczanie vat
    Date: Fri, 10 Nov 2006 17:53:51 +0100

    Witam!

    Rozpocząłem działalność gospodarczą zarejestrowaną we własnym mieszkaniu.
    Płacę podatek od nieruchomości wg.stawki za lokal mieszkalny.

    Kupiłem nowe mieszkanie, które przed wprowadzeniem się wymaga remontu.

    Jakie warunki muszę spełnić,
    aby móc wliczać koszty remontu nowego lokalu
    (ewentualnie w jakim procencie)
    w koszty działalności firmy,
    tak, aby US się nie doczepił?

    1. Zgłaszam w Urzędzie Miasta, że prowadzę DG w nowym mieszkaniu,
    naliczają nową stawkę podatku.
    Jaka będzie różnica? (u urzędzie powiedzieli że za M 0,5zł/m2 a za DG
    16zł/m2. to ceny za rok, czy miesiąc?)
    Czy powinienem podać 100% powierzchni, czy jakąś część?
    Czy jakaś (jaka?) powierzchnia DG ze względu na wielkość zwolniona z
    stawki za DG?

    2. Zgłaszam aktualizację w US, że DG prowadzę także pod nowym adresem

    3. Odliczam VAT proporcjonalnie do tego, co napisałem w IN-1 w UM

    Dobrze to rozumiem?