  • 1. Data: 2004-01-09 08:35:54
    Temat: podatek dochodwy i zdrowtne !! problem
    Od: "helper-onet" <h...@o...pl>

    czesc
    prze pewien czas z braku srodkow nie palcilem zdrowotnego ( olewalem ) wiec
    nie umieszczalem tego w odliczeniu na druku zaliczki na podatek dochodowy
    ( pit 5 chyba ) teraz bede chcial splacic kwioty w ZUSie, jak riozegrac
    sprawe z US ?
    tomasz

  • 2. Data: 2004-01-09 08:56:56
    Temat: Re: podatek dochodwy i zdrowtne !! problem
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    helper-onet wrote:

> [...]
    > wiec nie umieszczalem tego w odliczeniu na druku zaliczki na podatek
    > dochodowy ( pit 5 chyba ) teraz bede chcial splacic kwioty w ZUSie,

    Umieścić na PIT-5 za miesiąc rzeczywistej zapłaty składek. Pamiętając o
    ograniczeniu odliczeń do 7,75% i o tym, że nie możesz odliczać od
    podatku odsetek.
    Dotychczas tylko w jednym urzędzie skarbowym spotkałem się z
    interpretacją, że ograniczenie 7,75% jest ograniczeniem na całkowite
    odliczenie w ciągu roku i liczy się je od sumy podstaw obowiązujących w
    danym roku. Dlatego uznaje, że był to wymysł nadgorliwego urzędasa.

  • 3. Data: 2004-01-09 22:14:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2004, Jureq wrote:
    [...]
> [...]
    >+ interpretacją, że ograniczenie 7,75% jest ograniczeniem na całkowite
    >+ odliczenie w ciągu roku i liczy się je od sumy podstaw obowiązujących

    JAKICH ?? Powiadasz (no, nie ty a on :)), że jak ktoś
    płaci składki od maksymalnej dozwolonej podstawy
    (jakieś 5 tysięcy z kawałkiem - 250% "średniej GUSowskiej")
    to nie może odliczyć zdrowotnego ??

    >+ Dlatego uznaje, że był to wymysł nadgorliwego urzędasa.

    ...no myślę :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)