  • 1. Data: 2004-01-09 08:34:38
    Temat: Płatności za usługę - pomocy!
    Od: "Fluid" <f...@a...pl>

    To pewnie NTG, ale naprawdę nie wiem gdzie mógłbym spytać.

    W ramach DG projektuję strony www. Chciałbym wykonywać zlecenia również dla
    klientów spoza mojego miasta, ale mam problem: jak rozwiązać kwestię
    płatności i przekazania 'dzieła'? Załóżmy, że stronę przesyłam na mail albo
    od razu wrzucam na serwer, a kasa jest przelana na moje konto. Jednak w
    takim przypadku zawsze któraś ze stron będzie musiała zaufać drugiej, nie
    mając żadnej gwarancji. Acha, nie wystawiam faktur! Tylko rachunki. Bardzo
    proszę o pomoc - może ktoś z Was zajmuję się czymś podobnym i mógłby służyć
    dobrą radą?

    Pozdrawiam,

    Przemek
    f...@a...pl

  • 2. Data: 2004-01-10 17:39:05
    Temat: Re: Płatno?ci za usługę - pomocy!
    Od: "Fluid" <f...@a...pl>

    Jeszcze raz bardzo prosze o pomoc. Z gory dzieki.

  • 3. Data: 2004-01-12 14:05:06
    Temat: Re: Płatnoœci za usługę - pomocy!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2004, Fluid wrote:
    [...]
    >+ W ramach DG projektuję strony www. Chciałbym wykonywać zlecenia również dla
    >+ klientów spoza mojego miasta, ale mam problem: jak rozwišzać kwestię
    >+ płatnoœci i przekazania 'dzieła'? Załóżmy, że stronę przesyłam na mail albo
    >+ od razu wrzucam na serwer, a kasa jest przelana na moje konto. Jednak w
    >+ takim przypadku zawsze któraœ ze stron będzie musiała zaufać drugiej, nie
    >+ majšc żadnej gwarancji.

    1. zadbaj zawsze o *pisemne* zamówienie.
    2. przejrzyj archiwum .prawo. Były tam dyskusje "jak udowodnić
    że program jest mój", z 'technologiami' tworzenia mocnych
    poszlak typu "wydruk do notariusz" :)
    3. wiesz, że jeśli jesteś w stanie udowodnić że "program jest
    twój" to piłeczka jest po drugiej stronie ? Wszelkie
    licencje wymagają formy *pisemnej* :)

    Zakładam że strony jakiś element "autorski" zawsze zawierają,
    powyższe zapiski "program" można czytać "lub inny element
    podlegający pod prawa autorskie" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)