    From: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: poczatkujacego watpliwosci...
    Date: Mon, 19 May 2003 17:43:35 +0000 (UTC)

    Czesc,

    po prawie 1,5-miesiecznym okresie prowadzenia DG (sklep internetowy -
    sprzedaz wysylkowa os. fizycznym, bez rachunkow, nievatowiec) uznalem, ze
    warto sprawdzic czy odpowiednio podchodze do ksiazki (KPiR) i innych
    obowiazkow. Bede b. wdzieczny, jesli ktos moglby zerknac i wskazac jesli cos
    pominalem:

    1. mam zeszyt "Ewidencja sprzedazy" i tam codziennie jednym wpisem wprowadzam
    caly przychod (nieudokumentowany)
    2. na koniec kwietnia jednym wpisem wprowadzilem do ksiegi sume przychodow w
    miesiacu
    3. do 20. maja musze wprowadzic chronologiczne wszystkie faktury na zakupione
    przeze mnie materialy oraz rzeczowe skladniki majatkowe (wartosc<1500), ktore
    zakupilem po rozpoczeciu DG

    I jeszcze 3 pytania:

    * co z rzeczowymi skladnikami majatkowymi (np. faks), ktory zakupilem przed
    rozpoczeciem DG, ale faktura jest na firme (mialem juz wtedy REGON)
    * jak wpisac w koszty polroczna oplate za serwer oraz roczna za domene,
    jednym wpisem czy dzielic na miesiace?)
    * co ze stalym laczem, ktore kupilem na potrzeby firmy, ale z ktorego
    korzystam tez prywatnie - czy moge wpisac w koszty, a moze tylko czesc?

    pozdrawiam Was serdecznie,

    Piotr

    P.S. dzieki za dotychczasowa pomoc, sporo sie od Was nauczylem :)