    From: "Andrzej" <a...@s...waw.wpl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: placa netto
    Date: Sat, 9 Jul 2005 11:21:48 +0200

    Witam,
    Przepraszam za dosc banalne pytanie ale nie umiem policzyc nastepujacej
    rzeczy (z egzaminow wstepnych na sgh):
    pracownik zarabia miesiecznie 1200 zl.brutto. Obliczyc place netto.
    Probowalem tak
    1200 - 18,71%*1200=81,29% * 1200 = 975,48(ZUS)
    teraz zaliczka na podatek dochodowy, trzeba odjac skladke na ubezp zdrowotne
    (7,75%) a poniewaz to pierwszy prog to trzeba odjac ulge podatkowa 44,17 zł
    975,48-44,17=931,37
    92,25% z 931,37 = 859,19
    19% z 859,19 = 163,25
    czyli kwota po opodatkowaniu jest rowna 975,48-163,25=812,23
    teraz zostala jeszcze skladka na ubezp zdrowotne wysokosci 8,5%
    91,5% z 812,23 = 743,19
    No a zgodnie z odpowiedziami powinno byc 846, 42. Ktos by mi mogl
    wytlumaczyc gdzie zrobilem blad? Dodatkowo nie rozumiem co to jest za
    skladka na ubezp. zdrowotne i czemu jest raz rowna 7,75% a raz 8,5% i czym
    sie rozni od ubezpieczenia rentowego i chorobowego wchodzacego w sklad
    ZUS-u.Bylbym bardzo wdzieczny jakby ktos rozwial moje watpliwosci.
    pozdrawiam,
    Andrzej Bernatowicz