  • 1. Data: 2004-02-16 12:09:06
    Temat: pit 2003 - "ograniczony obowiazek podatkowy"?
    Od: "mewah" <m...@b...tlen.pl>

    Witam,

    Na podstawie polskiej ustawy o PDOF
    (http://www.pit.pl/att/przepisy//updof.pdf - art. 3, pkt 2a), wydaje mi sie,
    że ze wzgledu na "brak faktycznego miejsca zamieszkania" na terenie Polski
    (jestem zameldowana, ale nie przebywam) oraz skoncentrowanie waznych
    interesow ekonomicznych (praca przez _caly_ rok) oraz rodzinnych (miejsce
    przebywania rodziny) na terenie innego panstwa, na terenie Polski rozliczam
    tylko i wylacznie kwoty zarobione w Polsce (jednorazowa kwota, ale dosc
    spora) - jako "podatnik z ograniczonym obowiazkiem podatkowym". Ergo nie
    musze w PL zglaszac zagranicznych zarobkow.
    Czy dobrze mysle?

    (wiem, ze na terenie tego drugiego panstwa mam "nieograniczony obow.
    podatkowy" i ze musze zglosic to, co opodatkowuję w Polsce - ta czesc jest
    dla mnie jasna - chodzi mi o polskie podejscie)

    Nie chcialabym, aby taka proba rozliczenia wywolala jakies problemy przy
    skladaniu deklaracji w Polsce... ;-)

    --
    pozdrawiam,
    mewah