  • 1. Data: 2004-02-16 11:49:49
    Temat: 50% kosz. u.p. i umowa o prace
    Od: Przemek <p...@v...edu.pl>

    Witam
    Na pitcie zony od pracodawcy sa koszty jak nic 50% (liczone pewnie z
    przychodzu pomniejszonego o chorobowe i zusiora... zgodnie z art. 22 ust
    9 ustawy o podatku doch od os, fizy - czyli jakies powiedzmy 30%
    przychodow) z wynagordzenia z tyt. o prace.. zona prowadzi cwicznia na
    jednej z uczelni. Cos mi kolocze w glowie, ze kiedys byla jakas
    interpretacja, ze takie koszty moga byc przy prowadzeniu wykladow a nie
    cwiczen (nie ogladalem samej umowy!!! - chyba, ze tam wpisano wlasciwie
    aby "pasowalo" :) ) Co za sformulowania musza byc w umowie o prace aby
    te 50% koszty nie byly przekretem - czy musi byc napisane cos w stylu,
    ze prawa autorskie do wypracowanych materialow cwiczeniowych/wykladowych
    pozostawaly przy "pracowniku" czy nie ma sie czym przejmowac i "myk"
    jest sprawdzone a ksiegowa przyjmujac taki sposob naliczania wynagordzen
    byla swiadoma tego co robi?
    Pozdrowienia,
    Przemek

  • 2. Data: 2004-02-16 13:40:57
    Temat: Re: 50% kosz. u.p. i umowa o prace
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Mon, 16 Feb 2004 12:49:49 +0100 Przemek

> [...]
    > cwiczen (nie ogladalem samej umowy!!! - chyba, ze tam wpisano wlasciwie
    > aby "pasowalo" :) ) Co za sformulowania musza byc w umowie o prace aby

    U nas na uczelni od dobrych kilku lat wszyscy składamy koło nowego roku
    oświadczenia, że "przy wykonywaniu 75% prac w ramach etatu korzystamy z praw
    autorskich" (cytat z pamięci). Efekt: od 75% pensji naliczane są koszty 50% od
    reszty standard. W umowach o pracę (czy raczej w aktach mianowania nic na ten
    temat nie ma (u mnie w każdym razie).

    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 3. Data: 2004-02-16 13:48:18
    Od: Przemek <p...@v...edu.pl>

    dzieki.. to znaczy, ze zona do wiezienia nie pojdzie...
    Gdzie skladasz to oswiadczenie?
    Przemek

  • 4. Data: 2004-02-16 14:05:59
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Przemek" <p...@v...edu.pl> wrote in message

    > dzieki.. to znaczy, ze zona do wiezienia nie pojdzie...
    > Gdzie skladasz to oswiadczenie?

    Nigdzie. Senat uczelni podjął decyzję, że każdy pracownik na etacie
    naukowo-badawczym w iluś tam procentach prowadzi działalność, która podpada
    pod 50% koszty i takie pity wystawiają.
    Po prostu rozliczaj się tak jak dostałeś pit.

  • 5. Data: 2004-02-16 14:17:07
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Mon, 16 Feb 2004 14:48:18 +0100 Przemek

    > dzieki.. to znaczy, ze zona do wiezienia nie pojdzie...
    > Gdzie skladasz to oswiadczenie?

    Zakładam, że pytanie do mnie :-)
    więc odpowiadam: u siebie w sekretariacie, dostaje prawdopodobnie dział płac
    (może też kadry). W każdym razie zostaje na uniwerku.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --