  • 1. Data: 2003-08-12 18:33:29
    Temat: pieczątka firmowa
    Od: "a4" <a...@o...pl>

    Witam :)

    szukałem w google ale bez rezultatu wiec zapytam... właśnie
    dostałem wpis do ewidencji dział. gosp. :) regon udało mi
    sie zalatwic już na jutro.... hehe w każdym bądź razie meczy
    mnie kwestia pieczątki.... będzie to jednoosobowa działalność
    gosp. ... we wpisie mam powiedzmy:

    JAN KOWALSKI, UL. ADRESOWA 1, 00-000 WARSZAWA
    PRZYKLADOWADOMENA.PL

    i czeka mnie zrobienie pieczatki jutro...
    i teraz PRZYKLADOWADOMENA.PL powiedzmy ze to nazwa
    firmy. i teraz czy na pieczace musi znalezc sie jeszcze imie i nazwisko?
    rozmawialem z roznymi osobami prowadzacymi dzialalnosc i mowia
    roznie - 1 osoba ze trzeba a kilka mowi ze nie. Ale one zakladaly firmy
    dawnie wiec mowia ze moze cos sie zmienilo... prawde mowiac nie
    chcialbym dawac imienia i nazwiska na pieczace - wolalbym tylko nazwe.

    powidzcie wg. was trzeba czy nie?

    pozdrawiam
    Krzysiek
    (ryczałt, nieVAT)

  • 2. Data: 2003-08-12 18:54:40
    Temat: Re: pieczątka firmowa
    Od: "a4" <a...@o...pl>

    > Wg mnie na pieczatce obowiazkowo powinienes podac jeszcze nr NIP lub
    Regon.
    Tak :) to wiem... oczywiscie bedzie nip i regon... ale zastanawiam sie czy
    jesli firma
    to osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc gosp. to czy musi byc imie i
    nazwisko?
    hmm... oto jest pytanie

    pozdrawiam
    Krzysiek

  • 3. Data: 2003-08-12 19:56:48
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    Użytkownik "a4" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (ryczałt, nieVAT)

    Wg mnie na pieczatce obowiazkowo powinienes podac jeszcze nr NIP lub Regon.
    Magda

  • 4. Data: 2003-08-12 20:34:44
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    a4 wrote:
    > i teraz PRZYKLADOWADOMENA.PL powiedzmy ze to nazwa
    > firmy. i teraz czy na pieczace musi znalezc sie jeszcze imie i nazwisko?
    Nie wiem, czy jeszcze to jest, ale kiedyś podawało się urzędom nazwę
    pełną i skróconą. Jeżeli nadal tak jest, na pieczątce wystarczy nazwa
    skrócona.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 5. Data: 2003-08-12 20:52:14
    Od: "a4" <a...@o...pl>

    > Masz przykładowo obowiązek podać "oznaczenie" (zawierające
    > imię i nazwisko) "w stałym miejscu prowadzenia" oraz
    > w "ofertach sprzedaży bezpośredniej lub wysyłkowej", każdy
    > kontrahent ma prawo wiedzieć jak się nazywasz.
    firma działa w sieci i zajmuje sie usługami internetowymi :)
    zapoznalem sie juz miedzy innymi z ustawa o swiadczeniu
    uslug droga elektroniczna; wiem co trzeba podoawac na
    stronie www... zastanawiam sie tylko jak to jest z podawaniem
    na jakiej podstawie dziala firma - wpis do ewidnencji dzial. gosp.
    wydany przez .............. i pytanie podawac numer czy nie?!?!
    wsrod przyszlych klientow mamy 2 firmy windykacyjne i one
    zapowiedzialy iz napewno nie podadza informacji o numerze
    wpisu do ew. dzialalnosci gosp. na stronach ktore robimy dla nich
    jak twierdza osoby z tych firm nip regon - ok te dane ktore sa na
    pieczatce. ale numer wpisu nie poniewaz wtedy osoba ktora
    chcialaby np. wziac abonament na moja firme ma komplet informacji
    do wystaiwenia falszywych dokumentow.... wydruk wpisu latwo
    zrobic mozna. pieczatke wyrobic za 25 zl - hyh - powiedzieli mi ze
    wola zaplacic ew. kare niz placic za nie swoje zobowiazania.....
    co myslisz o tym?

    > ...bo ? (tak z ciekawości...)
    imie oraz drugie imie i nazwisko dosc dlugie - zajmuja 2 rzadki duzego
    automatu
    bardziej rzucaja sie w oczy niz nazwa firmy, czy reszta.... dlatego wole bez
    :)

    > IMHO niekoniecznie :)
    dzieki :)

    pozdrawiam
    Krzysiek

  • 6. Data: 2003-08-12 21:37:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Aug 2003, MagdaK. wrote:

    >+ Użytkownik "a4" <a...@o...pl> napisał [...]
    >+ > firmy. i teraz czy na pieczace musi znalezc sie jeszcze imie i nazwisko?

    IMHO niekoniecznie. Przestrzegam że to nie znaczy, że możesz
    nie podawać swojego imienia i nazwiska *w ogóle* - jako
    przedsiębiorca (ty, a nie "twoja działalnosć" - ona nie ma
    osobowości prawnej !) masz "szanować dobre obyczaje" ! (nie
    żartuję, zapis z ustawy PDG :))
> [...]

    >+ > dawnie wiec mowia ze moze cos sie zmienilo... prawde mowiac nie
    >+ > chcialbym dawac imienia i nazwiska na pieczace - wolalbym tylko nazwe.

    [...]
    >+ Wg mnie na pieczatce obowiazkowo powinienes podac jeszcze nr NIP

    Masz pomysł dlaczego ??

    >+ lub Regon.

    ...a to tak. Przypomnę że grupowicze wyciągali cytaty: nakaz
    jest zawarty w ustawie o statystyce :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, na pieczątce wszystko co wlazło :))

  • 7. Data: 2003-08-12 22:11:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Aug 2003, a4 wrote:
    [...]
> [...]
    >+ chcialaby np. wziac abonament na moja firme ma komplet informacji
    >+ do wystaiwenia falszywych dokumentow.... wydruk wpisu latwo

    ...a numer uzyskać w UM/UG. Przecież wpis jest *jawny* !!
    Jakby był tajny - to nie stanowiłby żadnego zabezpiecznia
    dla kontrahenta :]

    >+ pieczatke wyrobic za 25 zl - hyh - powiedzieli mi ze
    >+ wola zaplacic ew. kare niz placic za nie swoje zobowiazania.....
    >+ co myslisz o tym?

    J.w. Myślę że podpisu tak łatwo podrobić się nie da :[
    A abonament to na co miałby być (ten "potencjalnie kradziony") ??

    >+ > ...bo ? (tak z ciekawości...)
    >+ imie oraz drugie imie

    Drugiego żadna ustawa nie nakazuje zapodawać :), AFAIK.

    >+ i nazwisko dosc dlugie - zajmuja 2 rzadki duzego automatu
    >+ bardziej rzucaja sie w oczy niz nazwa firmy, czy reszta.... dlatego wole bez
    >+ :)

    Acha :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-08-13 14:22:38
    Temat: Odp: pieczątka firmowa
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik a4 <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhbg15$5se$...@n...onet.pl...
> [...]
    > dawnie wiec mowia ze moze cos sie zmienilo... prawde mowiac nie
    > chcialbym dawac imienia i nazwiska na pieczace - wolalbym tylko nazwe.

    A gdzie prosze Szanownych Grupowiczow jest powiedziane ze musze miec
    pieczatke ????? Nie ma takiego obowiazku. Nie mylic z oznaczeniem miejsca
    prowadzenia dzialalnosci. Tu akurat jest wymog.
    A jezeli nie ma obowiazku posiadania pieczatki to jak moze istniec wymog
    umieszczenia na niej takich a nie innych informacji.

    --
    " złodziej podatków "

    nie kradnij, rząd nie toleruje konkurencji

  • 9. Data: 2003-08-13 16:32:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > A gdzie prosze Szanownych Grupowiczow jest powiedziane ze musze miec
    > pieczatke ????? Nie ma takiego obowiazku.

    Prawda.

    > A jezeli nie ma obowiazku posiadania pieczatki to jak moze istniec
    wymog
    > umieszczenia na niej takich a nie innych informacji.

    A może.
    Wymóg ten nie dotyczy tych,
    którzy nie mają pieczątki.

  • 10. Data: 2003-08-13 17:10:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik januszk.. napisał:

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > czy jednak faktury vat nie musza zawierać pieczęci?????

    Odpowiedz sobie sam - a dlaczego uważasz że muszą?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl